Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48636
Title: Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Öğretmenine İlişkin Metaforik Algıları
Authors: Akyüzlüer, Fatıma
Keywords: müzik öğretmeni
mecaz
metafor
ortaokul öğrencileri
benzetme
Abstract: BBu çalışmanın amacı, ortaokul 6-7-8. sınıf öğrencilerinin müzik öğretmenlerini nasıl gördüklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini metaforlar yardımıyla belirlemektir. Araştırma nitel yöntemle yapılmış, müzik öğretmenlerini metaforlar aracılığı ile betimlemeyi amaçlayan bir çalışmadır. Araştırmaya katılan öğrencilerden, müzik öğretmenlerini neye benzettiklerini ortaya çıkarmak amacıyla "müzik öğretmenim ... gibidir; çünkü ...", kalıbını tamamlamaları istenmiştir. Çalışmada veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışmada, Ağrı, Balıkesir, Batman, Çanakkale, Antalya, Denizli, Diyarbakır, Gaziantep, İstanbul, Kocaeli, Malatya illerindeki ortaokullarda 5., 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören 1463 öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırma sonunda öğrenciler, “aile, yol gösterici, müzik terimi, müzik insanı, enstrüman, gökyüzü, doğa, duygu, canlılar” olmak üzere 9 temada çok sayıda metafor üretmişlerdir. Metaforların doğa-canlılar, öğretmenlik mesleği ve müzikle ilgili terimlerde toplandığı söylenebilir. Ortaokul öğrencileri müzik öğretmenlerine ilişkin olumlu duygular içerisindedir, müzik derslerinin haftalık ders saatinin arttırılması öğrencilerin okullara daha istekli gitmelerine yol açacağından önerilebilir.
URI: https://doi.org/10.9779/pauefd.846801
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/494540
https://hdl.handle.net/11499/48636
ISSN: 1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf806.55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.