Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48663
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaksu, Asuman Duatepe-
dc.contributor.authorBayram, Gülcan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:23Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:23Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1301-9058-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/322842-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48663-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin paralel ve dik doğru/doğru parçalarınıbelirleme ve çizme durumlarını incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden özel durum çalışmasıolan araştırmanın verileri öğrencilerin verilen bir doğru parçasına paralel doğru parçaları çizme,verilen bir doğru üzerinde veya dışındaki bir noktadan doğruya dikme çizme ile verilen doğru veyadoğru parçalarından hangilerinin paralel veya dik olduğunu belirleme durumlarını ortayaçıkarmaya yönelik 4 soruluk bir ölçek kullanılarak toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyleincelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili hem çizimlerinin hemde belirleme durumlarının yatay veya düşey olarak verilen doğrularda/doğru parçalarında dahaiyi olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili düşüncelerinin veçizimlerinin verilen doğru çiftlerinin görünümüne göre değiştiği, öğrencilerin paralel ve dik doğruçizmede, paralelliği ve dikliği belirlemeye göre daha iyi oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAltıncı Sınıf Öğrencilerinin Paralel ve Dik Doğru/Doğru Parçalarını Belirleme ve Çizme Durumlarıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid322842en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf847.62 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.