Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayram, Murat-
dc.contributor.authorArıcı, Semih-
dc.contributor.authorBayram, Ümmühan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:32Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:32Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/621477-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48725-
dc.description.abstractTurizm endüstrisi yarattıgı istihdam, olusturdugu ekonomik boyut ve diger sektörlere destekleri ile birlikte kadınlar, gençler ve kırsal topluluklar için istihdam ve fırsatların saglanmasında öncülük etmektedir. Turizm endüstrisinin Covid-19 krizinden en az kayıpla çıkması ve yakın dönemde kayıplarını telefi edebilmesi için bir kriz stratejisine olan ihtiyacın aciliyeti bulunmaktadır. Bu nedenle projenin temel amacı Dünya?da en çok ziyaretçi agırlayan ülkelerin, Covid-19 salgını sürecindeki kiriz yönetim stratejilerini incelemektir. Arastırmada ilk olarak Covid-19 ve geçmis salgınlar hakkında bilgi verilmis ve salgının turizm endüstrisine etkileri anlatılmıstır. Daha sonra bu amaç dogrultusunda ülkelerin salgına yönelik turizm endüstrisine sagladıgı destekler (ekonomik, hibe, krediler, tesvikler) çalısanlar, yerel isletmeler ve iliskili sektörler üzerinden incelenmis ve salgın odaklı tanıtım ve pazarlama içeriklerinde vurgulanan mesajlar analiz edilmistir. Bu nedenle bu arastırmada ülkelerin turizm politikalarında uyguladıkları kriz yönetim unsurlarını belirlemek için arastırma kapsamındaki ülkelerin destinasyon yönetim örgütlerinin resmî web sayfaları ve sosyal medya araçlarındaki içerikler nitel arastırma desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni yaklasımı ile degerlendirilmistir. Veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi ve verilerin analizinde de içerik analizi kullanılmıstır. Arastırmanın sonuçların göre, ülkelerin pazarlama odaklı paylasımlarının salgın öncesi ve sonrası nicelik olarak degismedigi, paylasılan içeriklerin temalarında da bazı temalar haricinde önemli bir farklılık görülmedigi ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, ülkelerin salgın sürecinde uyguladıkları kriz yönetim yaklasımları maliye ve para politikası, pazarlama ve iletisim çalısmaları, is birligi yaklasımı, toparlanma stratejileri, iç turizmi canlandırma girisimleri ve dogrudan sektör destekleri olmak üzere yedi baslık altında toplandıgı görülmektedir. Ayrıca bu arastırmada Covid-19 salgınında ülkelerin kriz dönemi uygulamaları da göz önüne alınarak salgınlar ve diger kriz türlerinde de uygulanabilecek bir kriz yönetim modeli önerilmistir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectturizmen_US
dc.subjectkriz yönetimien_US
dc.subjectsalgınen_US
dc.subjectcovid-19en_US
dc.titleCovid-19 Salgınının Turizm Endüstrisine Etkisi ve Ülkelerin Kriz Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırmalı Analizien_US
dc.typeProject-
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.trdizinid621477en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeProject-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
crisitem.author.dept21.04. Tour Guide Training-
crisitem.author.dept21.01. Gastronomy and Culinary Arts-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on May 27, 2024

Download(s)

88
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.