Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48785
Title: Düşünme becerileri eğitiminin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
Authors: Sevinç, Müzeyyen
Tok, Emel
Abstract: Araştırmanın amacı, Robert Sternberg’in Başarılı Zekâ Kuramı’na dayalı düşünme becerileri eğitimi programının okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubu; eğitim grubu (n=34), Karşılaştırma 1 grubu (n=34), Karşılaştırma 2 grubu (n=33) olarak belirlenmiştir. Araştırmada Torrance Yaratıcı Düşünce Testi uygulanmıştır. Sonuçlara bakıldığında, eğitim grubunun yaratıcı düşünce testi öntest ve sontest puanlarında sözel akıcılık, sözel esneklik, sözel orijinallik, şekilsel akıcılık, şekilsel orijinallik, başlıkların soyutluluğu, şekilsel zenginleştirme, duygusal ifadeler, alışılmadık görselleştirme, hayal gücünün zenginliği özelliklerinde sontest puan ortalamaları öntest puan ortalamalarından anlamlı derecede yüksektir. Eğitim ve Karşılaştırma gruplarının sontest puanları arasındaki farklılığa bakıldığında; sözel akıcılık, sözel orijinallik, şekilsel orijinallik, başlıkların soyutluluğu, hayal gücünün zenginliği ve fantazi özelliklerinde eğitim grubu lehine anlamlı derecede farklılık görülmüştür.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/130199
https://hdl.handle.net/11499/48785
ISSN: 1300-1337
1300-1337
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (25).pdf314.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.