Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48792
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDaldaş, Ayşe Özge-
dc.contributor.authorKurucan, Aykan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:45Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2717-9966-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/458155-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48792-
dc.description.abstractmotivasyonel iklim üzerine yordayıcı etkisini incelemektir. Bu çalışmaya Denizli ilinde bulunan 24 farklı yaz spor okuluna devam eden 679 katılımcı (315 kız, 364 erkek) gönüllü olarak katılmıştır. Toplamda 38 farklı eğitmenin yaz spor okulu ortamındaki eğitimlerine devam eden katılımcılardan veri toplanmıştır. Katılımcılara Algılanan Öğretmen Geri Bildirim Ölçeği ve Antrenör Kaynaklı Destekleyici ve Kısıtlayıcı Güdüsel İklim Ölçeği uygulanmıştır. Adımsal çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçları, performans bilgisi ve olumlu sözel olmayan geri bildirimin, destekleyici motivasyonel iklimin pozitif yordayıcıları, olumsuz sözel olmayan geri bildirimin ise negatif yordayıcısı olduğunu ortaya koymuştur. Olumsuz sözel olmayan geri bildirim ve olumlu genel geri bildirim kısıtlayıcı motivasyonel iklimin pozitif yordayıcıları, performans bilgisi ise negatif yordayıcısı olarak tespit edilmiştir. Sonuçları göz önünde bulundurarak eğitmenlerin olumlu genel geri bildirimi sözel yollardan değil, sözel olmayan yollardan vermeleri önerilmektedir. Ayrıca eğitmenlerin, öğrencilerinin performanslarından memnun olmadıkları durumlarda bunu olumsuz sözel olmayan yollardan ifade etmek yerine, öğrencinin performansını nasıl daha iyi hale getirebileceğine dair performans bilgisi vermeleri önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaz spor okullarıen_US
dc.subjectAlgılanan geri bildirimen_US
dc.subjectDestekleyici motivasyonel iklimen_US
dc.subjectKısıtlayıcı motivasyonel iklimen_US
dc.titleEğitmen Geri Bildiriminin Kısıtlayıcı ve Destekleyici Motivasyonel İklim Üzerine Yordayıcı Etkisi: Yaz Spor Okulu Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid458155en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf435.66 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.