Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48794
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Güneş, Firdevs | - |
dc.contributor.author | Susar Kırmızı, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:42:45Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:42:45Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/234733 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48794 | - |
dc.description.abstract | Günümüzde bilginin bilgisayarlar aracılığıyla elektronik ortama taşınması, kitap biçimini ve okuma alışkanlıklarını değiştirmektedir. Bu süreçte kâğıt kitap yerine e-kitap ön plana çıkmakta ve giderek yayılmaktadır. E-kitap okuma sürecini etkilemekte, okuyucuların beceri, tutum ve alışkanlıklarında önemli değişikliklere neden olmaktadır. Bu durum okullarda da görülmekte ve öğrenciler çoğu derslerde e-kitap okumayı tercih etmektedir. Bu araştırmanın amacı orta öğretim öğrencilerinin e-kitap okumaya ilişkin tutumlarını değerlendirmek için bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla önce deneme formu oluşturulmuştur. Bu denemelik formda, uzmanlardan gelen dönütler doğrultusunda maddelerin kapsam geçerlilik oranları belirlenmiş ve 0,80'nin altında değer aldığı belirlenen maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Oluşturulan 34 maddelik deneme formu Ankara ve İzmir'de, MEB'in tablet bilgisayar dağıtımı yaptığı liselerin 10. ve 11. sınıflarında uygulanmıştır. Toplamda 536 öğrenciden (kız=297; erkek=239) elde edilen verilere Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) uygulanmış ve "olumlu özellikler" ve "farklılık" olmak üzere iki alt boyuttan oluşan 26 maddelik bir ölçek ortaya çıkarılmıştır. Birinci alt boyuta ilişkin faktör yük değerleri 0,76 ile 0,53 arasında, ikinci alt boyuta ilişkin faktör yük değerleri ise 0,72 ile 0,58 arasında değişmektedir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | E-Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin (EKOT) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 196 | en_US |
dc.identifier.endpage | 212 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 234733 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-28T103356.379.pdf | 693.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
44
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.