Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorAktaş, Süleyman Emre-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:52Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:52Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2148-3485-
dc.identifier.issn2148-3272-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/460784-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48826-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 21. yy.de matematik öğretiminde önemli bir araç olan GeoGebra’nın matematiksel modelleme sürecinde nasıl kullanılabileceğini ve sürece olası etkilerini “Merdiven Problemi” çerçevesinde örneklendirmektir. Çalışmada kuramsal çerçeve olarak dokuz temel basamak (problemin analizi, sistematik yapıyı kurma, matematikselleştirme, üst matematikselleştirme, matematiksel analiz, yorumlama, doğrulama, revize etme, raporlaştırma) ve dokuz temel bileşen (karmaşık gerçek yaşam durumu, gerçek yaşam problem durumu, gerçek yaşam problem durumunun modeli, yardımcı matematiksel model/ler, ana matematiksel model, matematiksel çözüm, gerçek yaşam çözümü, çözüm kararı, çözüm raporu) ile yapılandırılan teknoloji destekli matematiksel modelleme süreç modeli dikkate alınmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin, matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme ve GeoGebra’dan matematik derslerinde nasıl yararlanabileceklerine ilişkin bazı açıklamalar getirilecektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBaşkent University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGeoGebra Destekli Matematiksel Modelleme Sürecinin MerdivenProblemi Çözümü Çerçevesinde Yapılandırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage292en_US
dc.identifier.endpage314en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid460784en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (23).pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.