Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48844
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özçınar, Hüseyin | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:42:56Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:42:56Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2147-1908 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/257952 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48844 | - |
dc.description.abstract | Bilgisayar teknolojisi hem bütün disiplinlerin çalışma biçimlerini hem de sosyal hayatı veinsanlarındüşünmebiçimleriniönemliorandadeğiştirmiştir.Budurum,bilgisayarveeğitimbilimcilere bilgisayarın çalışma mantığının ve bilgisayar bilimleri kavramlarınınınproblemçözme süreçlerinde kullanımını herkese öğretme sorumluluğu yüklemektedir. Busorumluluğunyerinegetirilebilmesiiçinhesaplamalıdüşünmeöğretimiileilgilibiraraştırmave bilgi tabanının oluşmasıgerekmektedir. Bu çalışmanınamacı hesaplamalı düşünme bilgitabanının,araştırmayönelimlerininvebuyönelimlerüzerindeetkiliolanyayınveyazarlarınbelirlenmesidir. Hesaplamalı düşünme alanyazının yapısının ve dönüşümünün ortayakonulabilmesiiçinyayınortakatıfanalizi,yazarortakatıfanalizivekelimeanaliziyöntemlerikullanılmıştır.Araştırmadaeldeedilenbulgulargöstermiştirki,hesaplamalıdüşünme,eğitimvebilgisayarbilimlerialanındagittikçedahayaygınolarakçalışılmaktadır.Çalışmaalanlarınıhesaplamalı düşünmenin tanımlanması ve kapsamının belirlenmesi, bilgisayar bilimlerinintanımvekapsamı,ilkve orta öğretim programlarına hesaplamalı düşünmeeğitiminin nasıldahil edilebileceği, bu düzey için hesaplamalı düşünmenin nasıl tanımlanabileceği,programlamaöğretimigibikonularoluşturmaktadır.Bualandaçalışılankonuların zamanladeğişimleri incelendiğinde ise ilk yıllarda daha çok hesaplamalı düşünmenin tanım vekapsamına odaklanan araştırmaların sonraki yıllarda bu düşünme biçiminin ilk ve ortaöğretimde nasıl öğretilebileceğine odaklandığı görülmektedir. Son yıllarda ise hesaplamalıdüşünmeninFeTeMMalanınadahiledilmesiileilgiliaraştırmalarınarttığıgörülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | HESAPLAMALI DÜŞÜNME ARAŞTIRMALARININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 149 | en_US |
dc.identifier.endpage | 171 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 257952 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (12).pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.