Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48844
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özçınar, Hüseyin | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:42:56Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:42:56Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2147-1908 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/257952 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48844 | - |
dc.description.abstract | Bilgisayar teknolojisi hem bütün disiplinlerin çalışma biçimlerini hem de sosyal hayatı veinsanlarındüşünmebiçimleriniönemliorandadeğiştirmiştir.Budurum,bilgisayarveeğitimbilimcilere bilgisayarın çalışma mantığının ve bilgisayar bilimleri kavramlarınınınproblemçözme süreçlerinde kullanımını herkese öğretme sorumluluğu yüklemektedir. Busorumluluğunyerinegetirilebilmesiiçinhesaplamalıdüşünmeöğretimiileilgilibiraraştırmave bilgi tabanının oluşmasıgerekmektedir. Bu çalışmanınamacı hesaplamalı düşünme bilgitabanının,araştırmayönelimlerininvebuyönelimlerüzerindeetkiliolanyayınveyazarlarınbelirlenmesidir. Hesaplamalı düşünme alanyazının yapısının ve dönüşümünün ortayakonulabilmesiiçinyayınortakatıfanalizi,yazarortakatıfanalizivekelimeanaliziyöntemlerikullanılmıştır.Araştırmadaeldeedilenbulgulargöstermiştirki,hesaplamalıdüşünme,eğitimvebilgisayarbilimlerialanındagittikçedahayaygınolarakçalışılmaktadır.Çalışmaalanlarınıhesaplamalı düşünmenin tanımlanması ve kapsamının belirlenmesi, bilgisayar bilimlerinintanımvekapsamı,ilkve orta öğretim programlarına hesaplamalı düşünmeeğitiminin nasıldahil edilebileceği, bu düzey için hesaplamalı düşünmenin nasıl tanımlanabileceği,programlamaöğretimigibikonularoluşturmaktadır.Bualandaçalışılankonuların zamanladeğişimleri incelendiğinde ise ilk yıllarda daha çok hesaplamalı düşünmenin tanım vekapsamına odaklanan araştırmaların sonraki yıllarda bu düşünme biçiminin ilk ve ortaöğretimde nasıl öğretilebileceğine odaklandığı görülmektedir. Son yıllarda ise hesaplamalıdüşünmeninFeTeMMalanınadahiledilmesiileilgiliaraştırmalarınarttığıgörülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | HESAPLAMALI DÜŞÜNME ARAŞTIRMALARININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 149 | en_US |
dc.identifier.endpage | 171 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 257952 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (12).pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.