Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzçınar, Hüseyin-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:56Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:56Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2147-1908-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/257952-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48844-
dc.description.abstractBilgisayar teknolojisi hem bütün disiplinlerin çalışma biçimlerini hem de sosyal hayatı veinsanlarındüşünmebiçimleriniönemliorandadeğiştirmiştir.Budurum,bilgisayarveeğitimbilimcilere bilgisayarın çalışma mantığının ve bilgisayar bilimleri kavramlarınınınproblemçözme süreçlerinde kullanımını herkese öğretme sorumluluğu yüklemektedir. Busorumluluğunyerinegetirilebilmesiiçinhesaplamalıdüşünmeöğretimiileilgilibiraraştırmave bilgi tabanının oluşmasıgerekmektedir. Bu çalışmanınamacı hesaplamalı düşünme bilgitabanının,araştırmayönelimlerininvebuyönelimlerüzerindeetkiliolanyayınveyazarlarınbelirlenmesidir. Hesaplamalı düşünme alanyazının yapısının ve dönüşümünün ortayakonulabilmesiiçinyayınortakatıfanalizi,yazarortakatıfanalizivekelimeanaliziyöntemlerikullanılmıştır.Araştırmadaeldeedilenbulgulargöstermiştirki,hesaplamalıdüşünme,eğitimvebilgisayarbilimlerialanındagittikçedahayaygınolarakçalışılmaktadır.Çalışmaalanlarınıhesaplamalı düşünmenin tanımlanması ve kapsamının belirlenmesi, bilgisayar bilimlerinintanımvekapsamı,ilkve orta öğretim programlarına hesaplamalı düşünmeeğitiminin nasıldahil edilebileceği, bu düzey için hesaplamalı düşünmenin nasıl tanımlanabileceği,programlamaöğretimigibikonularoluşturmaktadır.Bualandaçalışılankonuların zamanladeğişimleri incelendiğinde ise ilk yıllarda daha çok hesaplamalı düşünmenin tanım vekapsamına odaklanan araştırmaların sonraki yıllarda bu düşünme biçiminin ilk ve ortaöğretimde nasıl öğretilebileceğine odaklandığı görülmektedir. Son yıllarda ise hesaplamalıdüşünmeninFeTeMMalanınadahiledilmesiileilgiliaraştırmalarınarttığıgörülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHESAPLAMALI DÜŞÜNME ARAŞTIRMALARININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid257952en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.04. Computer Education and Instructional Technology-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.