Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48950
Title: Mülteci Öğrencilerin Türkiye Algısının Görsel Olarak İncelenmesi
Authors: Başar, Murat
Süzen, Hatice Nilüfer
Abstract: Mülteci öğrencilerin Türkiye algısının görsel olarak incelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada betimsel tarama modeline göre nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Uşak merkezde bulunan üç ilkokul ve üç ortaokulda öğrenim gören Afganistan, Irak, İran ve Suriye’den gelen 22 mülteci öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere belirlenen temalara göre resimler çizdirilmiş ve bu resimler doküman analizi yapılarak incelenmiştir. Mülteci öğrencilerin resimlerinde Türkiye’de eğitim öğretimle ilgili sorunlarının olmadığı görülmüştür. Mülteci öğrenciler eğitim açısından Türkiye topraklarını geleceğe açılan bir fırsat olarak değerlendirilmiştir. Mülteci öğrenciler kendi ülkelerinde yaşadıkları ve travmaya neden olan yaşantılarını ortaya koymuştur. Araştırma kapsamında elde edilen analizler sonucunda öğrencilerin Türkiye’de bulunmaktan mutluluk duydukları, kendilerini güvende hissettikleri ve geleceğe yönelik hayaller kurdukları görülmüştür. Mülteci öğrencilerin barınma, eğitim alma gibi temel ihtiyaçlarını karşılamalarına rağmen yaşadıkları savaş travmasının etkisi, çizdikleri resimlerinde görülmektedir. Kendi ülkelerini anlatan resimlerinin dışında kalan tüm resimlerinde Türk Bayrağını çizmişlerdir. Türkiye’yi güvenilir, sığınılacak, gelecekle ilgili hayallerinin olduğu bir ülke olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/424887
https://hdl.handle.net/11499/48950
ISSN: 1309-8659
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
e_itimve-86-104.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.