Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48976
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞavkın, Raziye-
dc.contributor.authorBüker, Nihal-
dc.contributor.authorBayrak, Gökhan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:43:31Z-
dc.date.available2023-01-09T21:43:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2148-8819-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/491734-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/48976-
dc.description.abstractAmaç: Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin yaşam kalitesi, benlik saygısı ve depresyon düzeyine etki eden faktörlerin incelenmesidir.Yöntem: Çalışmaya 322 (%64,1) kadın ve 180 (%35,9) erkek olmak üzere toplam 502 öğrenci katıldı. Yaşam kalitesi Kısa Form-36 (KF-36), benlik saygısı Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kısa formu, depresif belirtilerin şiddeti Beck Depresyon ölçeğiyle değerlendirildi. Yaşam kalitesi, benlik saygısı ve depresyonu etkileyebileceği düşünülen olası nedensel faktörler (cinsiyet, öğrenim görmekte olduğu bölüm, gelir düzeyi, spor yapmak, sosyal ve kültürel etkinliklere katılımı için maddi olanağının varlığı ve yakın arkadaş varlığı) kişisel bilgi formuyla sorgulandı.Bulgular: Yaşam kalitesinin alt boyutlarını etkileyen faktörler; istenilen bölümde eğitim alma, mezuniyete yaklaşma, haftalık ders saati, aile ve öğrencinin aylık gelir düzeyi, sosyal faaliyetlere para ayırabilme, spor yapma ve yakın arkadaş varlığı olarak saptandı. Mezuniyete yaklaşmak (p=0,008), spor yapmak (p=0,001), sosyal faaliyetlere para ayırabilmek (p=0,006), yakın arkadaş varlığı (p=0,006) benlik saygısını arttıran faktörlerdi. İstenilen bölümde eğitim alıyor olmak (p=0,007), öğrencinin aylık gelir düzeyi (p=0,010), sosyal faaliyetlere para ayırabilmek (p=0,001) ve yakın arkadaş varlığı (p<0,001) depresif semptomların şiddetine etki eden faktörlerdi.Sonuç: Sosyal faaliyetlere para ayırabilmenin ve yakın arkadaş varlığının hem yaşam kalitesini hem de benlik saygısı ve depresyon düzeyini etkilediğini saptadık. Öğrenci kulüpleri, sosyokültürel etkinlikler ve sosyal tesislerin arttırılması ile öğrencilerin çeşitli sosyal faaliyetlere katılımlarına ve sosyalleşmelerine olanak sağlayacak ortamların yaratılması ve maddi imkanları yetersiz kalan öğrencilere burs olanaklarının sağlanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Exercise Therapy and Rehabilitationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePamukkale Üniversitesi öğrencilerinde yaşam kalitesi, benlik saygısı ve depresyon düzeyine etki eden faktörlerin incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage54en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid491734en_US
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf636.6 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.