Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48999
Title: Sağlık İşletmelerinde Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışı İle Hizmet Kalite Algısı Arasındaki İlişki; Bir Hastane Örneği
Authors: Koçoğlu, Duygu
Soysal, Ayşe Nur
Keywords: Müşteri
Müşteri Odaklılık
Müşteri Odaklı Pazarlama
Müşteri Memnuniyeti
Hizmet Kalitesi
Abstract: Müşteri odaklılık, işletmelerin yürütmekte olduğu pazarlama faaliyetlerinde müşteri istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran bir pazarlama anlayışıdır. Günümüzde artan rekabet ile birlikte sağlık sektöründe müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinin önemi her geçen gün artmaktadır ve müşteri memnuniyetinin sağlanması işletme yönetiminin ve çalışanlarının müşteri odaklı olarak hizmet vermeleriyle mümkün olmaktadır. Bu araştırmanın amacı; sağlık işletmelerinde müşteri odaklı pazarlama anlayışı ile müşteri memnuniyeti ve hizmet kalite algısı arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yönteminden yararlanılmıştır ve sağlık sektöründe hizmet veren özel bir hastane çalışanları ve hastalarından araştırmaya yönelik veriler elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları sonucunda sağlık personelinin müşteri odaklılık anlayışları ve hastaların müşteri odaklılık algıları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. 
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1125193
http://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/48999
ISSN: 2564-7458
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
10.29249-selcuksbmyd.349338-465922.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.