Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49029
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şahin, Abdurrahman | - |
dc.contributor.author | Çermik, Hülya | - |
dc.contributor.author | Doğan, Birsen | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:43:52Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:43:52Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7561 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/104451 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49029 | - |
dc.description.abstract | İnternet kaynaklarının baş döndürücü bir hızla çoğalması, öğretmen adayları için bilgiye erişim becerilerini önemli bir hâle getirmiştir. Bu araştırma, öğretmen adaylarının arama motoru kullanma deneyimlerini metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak; bu deneyimlerin sınıf düzeyi ve bilgisayar deneyim yılına göre farklılık gösterip göstermediğini saptamak amaçlarıyla yürütülmüştür. Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programına kayıtlı 335 öğretmen adayı katılmıştır. Bu betimsel çalışmada veriler, katılımcıların arama motoru kullanım deneyimlerini gerekçesiyle birlikte ifade eden birer metafor üretmeleriyle toplanmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi, frekans analizi ve yüzde teknikleri kullanılarak temalaştırılmış; bu deneyim temalarının, bilgisayar deneyim yılı ve sınıf düzeylerine göre değişip değişmediğini belirlemede, iki değişken için Kay-Kare Testi kullanılmıştır. Bulgular, bilgiye erişimde koşullar, fırsatlar ve sorunlar boyutlarına dikkatleri çekerken sorunlu deneyimlerin daha baskın olduğunu göstermektedir. Katılımcıların deneyimlerinin bilgisayar kullanım yılına göre değişmediği görülürken, sınıf düzeylerine göre farklılaştığı bulunmuştur. Bulgular, sınıf öğretmeni yetiştirme sürecinde, bilgiye erişim becerilerini öğreten ve geliştiren deneyimlere daha sıklıkla yer verilmesi gerektiğini göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | arama motorları | en_US |
dc.subject | ilk öğretim okulu öğretmenleri | en_US |
dc.subject | metaforlar | en_US |
dc.subject | bilgi erişim | en_US |
dc.subject | öğretmen eğitimi | en_US |
dc.subject | deneyim | en_US |
dc.subject | öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi | en_US |
dc.title | Su Üzerine Yazı Yazmak mı "Başına Talih Kuşu Konmak" mı? öğretmen adaylarının arama motoru deneyimleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 515 | en_US |
dc.identifier.endpage | 546 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 104451 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.