Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Abdurrahman-
dc.contributor.authorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorDoğan, Birsen-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:43:52Z-
dc.date.available2023-01-09T21:43:52Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1303-0485-
dc.identifier.issn2148-7561-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/104451-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49029-
dc.description.abstractİnternet kaynaklarının baş döndürücü bir hızla çoğalması, öğretmen adayları için bilgiye erişim becerilerini önemli bir hâle getirmiştir. Bu araştırma, öğretmen adaylarının arama motoru kullanma deneyimlerini metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak; bu deneyimlerin sınıf düzeyi ve bilgisayar deneyim yılına göre farklılık gösterip göstermediğini saptamak amaçlarıyla yürütülmüştür. Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programına kayıtlı 335 öğretmen adayı katılmıştır. Bu betimsel çalışmada veriler, katılımcıların arama motoru kullanım deneyimlerini gerekçesiyle birlikte ifade eden birer metafor üretmeleriyle toplanmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi, frekans analizi ve yüzde teknikleri kullanılarak temalaştırılmış; bu deneyim temalarının, bilgisayar deneyim yılı ve sınıf düzeylerine göre değişip değişmediğini belirlemede, iki değişken için Kay-Kare Testi kullanılmıştır. Bulgular, bilgiye erişimde koşullar, fırsatlar ve sorunlar boyutlarına dikkatleri çekerken sorunlu deneyimlerin daha baskın olduğunu göstermektedir. Katılımcıların deneyimlerinin bilgisayar kullanım yılına göre değişmediği görülürken, sınıf düzeylerine göre farklılaştığı bulunmuştur. Bulgular, sınıf öğretmeni yetiştirme sürecinde, bilgiye erişim becerilerini öğreten ve geliştiren deneyimlere daha sıklıkla yer verilmesi gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectarama motorlarıen_US
dc.subjectilk öğretim okulu öğretmenlerien_US
dc.subjectmetaforlaren_US
dc.subjectbilgi erişimen_US
dc.subjectöğretmen eğitimien_US
dc.subjectdeneyimen_US
dc.subjectöğretmen adaylarıen_US
dc.subjectpamukkale üniversitesi eğitim fakültesien_US
dc.titleSu Üzerine Yazı Yazmak mı "Başına Talih Kuşu Konmak" mı? öğretmen adaylarının arama motoru deneyimlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage515en_US
dc.identifier.endpage546en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid104451en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.