Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSan, Bahar Çağrı-
dc.contributor.authorTok, Türkay Nuri-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:44:03Z-
dc.date.available2023-01-09T21:44:03Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/267691-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49057-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'deki ilk, ortaöğretim ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve işle bütünleşme düzeyleri hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Denizli ili Kale ilçesinde faaliyet gösteren resmi ilk, ortaöğretim ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini evrenin tümü oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden oluşmuştur. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin işle bütünleşmede etkili olan ilk üç alt boyut önem sırasıyla; Dinçlik (yüksek enerji seviyesi ve zihinsel dinçlik), adanmışlık (coşku, ilham, gurur ve mücadele duygularıyla bir işe güçlü bir şekilde dâhil olmak), ve içinde olmadır (işi yaparken kişinin işine tamamen konsantre olması, zamanın nasıl geçtiğini anlamaması). Örgütsel Bağlılıkta ise etkili olan ilk üç alt boyut önem sırasıyla; Normatif (kişinin örgütte çalışmayı kendisi için bir görev olarak görmesi), Devamlılık, (örgütten ayrılması halinde daha az seçeneği olacağı fikri) ve Duygusal bağlılıktır. (değerlerini, hedeflerini ve amaçlarını benimsemek). Öğretmenlerin işle bütünleşme düzeyleri, örgütsel bağlılık düzeyinden daha yüksektiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleTHE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS' WORK ENGAGEMENT AND ORGANIZATIONAL COMMITMENTen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage355en_US
dc.identifier.endpage370en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid267691en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.