Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49057
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | San, Bahar Çağrı | - |
dc.contributor.author | Tok, Türkay Nuri | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:44:03Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:44:03Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6985 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/267691 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49057 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki ilk, ortaöğretim ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve işle bütünleşme düzeyleri hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Denizli ili Kale ilçesinde faaliyet gösteren resmi ilk, ortaöğretim ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini evrenin tümü oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümden oluşmuştur. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin işle bütünleşmede etkili olan ilk üç alt boyut önem sırasıyla; Dinçlik (yüksek enerji seviyesi ve zihinsel dinçlik), adanmışlık (coşku, ilham, gurur ve mücadele duygularıyla bir işe güçlü bir şekilde dâhil olmak), ve içinde olmadır (işi yaparken kişinin işine tamamen konsantre olması, zamanın nasıl geçtiğini anlamaması). Örgütsel Bağlılıkta ise etkili olan ilk üç alt boyut önem sırasıyla; Normatif (kişinin örgütte çalışmayı kendisi için bir görev olarak görmesi), Devamlılık, (örgütten ayrılması halinde daha az seçeneği olacağı fikri) ve Duygusal bağlılıktır. (değerlerini, hedeflerini ve amaçlarını benimsemek). Öğretmenlerin işle bütünleşme düzeyleri, örgütsel bağlılık düzeyinden daha yüksektir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS' WORK ENGAGEMENT AND ORGANIZATIONAL COMMITMENT | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 26 | en_US |
dc.identifier.startpage | 355 | en_US |
dc.identifier.endpage | 370 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 267691 | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.