Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49065
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Oğuzhan-
dc.contributor.authorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:44:07Z-
dc.date.available2023-01-09T21:44:07Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1309-6362-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/522808-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49065-
dc.description.abstractUtangaçlık ile ilgili uluslararası alanda özellikle de psikoloji disiplininde çok sayıda bilimsel çalışma bulunmaktadır. Ancak bu kadar önemli bir konunun tüketici davranışları açısından neredeyse hiç ele alınmadığı söylenebilir. Bu araştırmanın genel amacı “Tüketici Utangaçlık Ölçeği’ni” geliştirerek tüketici davranışları alanında yapılan araştırmalar için kullanılabilecek bir ölçme aracı ortaya koymaktır. “Tüketici Utangaçlık Ölçeği’nin” geliştirilme sürecinde nitel ve nicel yöntemlere başvurulmuştur. İlk olarak Tüketici Utangaçlık Ölçeği’nin geliştirilmesi, madde havuzunun oluşturulmasıyla başlamıştır. Madde havuzunun oluşturulmasında literatür taramasının yanı sıra odak grup görüşmeleri ve uzman kişilerin görüşlerine başvurma gibi nitel yöntemler kullanılmıştır. İkinci olarak Tüketici Utangaçlık Ölçeği’nin kapsam geçerliliği için yine uzman kişilerin görüşlerine başvurulmuştur. Üçüncü olarak, ana saha çalışması öncesi, sahaya inilerek 6 ayrı pilot çalışması gerçekleştirilmiştir. Dördüncü olarak ana saha çalışması yapılmıştır. Araştırmanın örneklem planının oluşturulmasında Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK)’nun Düzey 1 sınıflandırılmasından yararlanılmıştır. Bu doğrultuda ana saha çalışması, Türkiye genelinde 12 bölgede yürütülmüştür. Son olarak ölçek geliştirme sürecinde güvenirlik analizi, keşfedici faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yöntemlerine başvurulmuştur. Bu araştırmada toplamda 2473 katılımcıya ulaşılmıştır. Elde edilen nihai tüketici utangaçlık ölçeği tek boyutlu olup 16 maddeden meydana gelmektedir. Bu çalışma neticesinde elde edilen Tüketici Utangaçlık Ölçeği’yle psikoloji ve pazarlama alanında yapılacak ortak çalışmalarda kullanılabilecek bir ölçme aracı ortaya konulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTüketici Utangaçlık Ölçeğinin Geliştirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid522808en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.04. International Trade and Logistics-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Uygulamalı Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (16).pdf583.74 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.