Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49082
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Küçükatay Bor, Zekiye Melek | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:44:14Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:44:14Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2146-796X | - |
dc.identifier.issn | 2146-7978 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/258248 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49082 | - |
dc.description.abstract | Ülkemizdeki lisansüstü fizyoloji eğitiminin mevcut durumu, özellikleri,sorunları ve olası çözüm önerilerinin belirlenmesi amacıyla 26 soruluk biranket oluşturulmuştur. Anket Türkiye'deki lisansüstü eğitim veren fizyoloji anabilim dallarının %40'ı tarafından doldurulmuştur. Anket sonuçlarına göre; yüksek lisans öğrencilerinin %31'i; doktora öğrencilerinin ise%45'inin maaşlı ve kadrolu olduğu, mevcut kadro tipleri içinde en fazlaÖğretim Üyesi Yetiştirme Programı'nın kullanıldığı tespit edilmiştir(yüksek lisansta %62, doktorada %59). Fizyoloji lisansüstü öğrencileriarasında biyologlar (%25) ve tıp doktorlarının (%21) ağırlıklı olduğu gözlenmiştir. Lisansüstü öğrencilerin hepsinin ya da büyük çoğunluğunun(%81) eğitimlerini yasal süreleri içinde tamamladığı ortaya konmuştur.Lisansüstü öğrencilerin ulusal-uluslararası hareketlilik programları, teşvikve burslar, akademik faaliyetlerden yararlanma ve lisansüstü tezlerin ulusal-uluslararası yayına dönüşme oranlarının istenen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Katılımcılar, ülkemiz lisansüstü eğitiminin en önemli sorunlarının öğrencilere yeterli kadro, burs, proje desteği sağlanamaması veöğretim üyesi sayısı ile altyapı eksiklikleri olduğunu belirtmişlerdir. Anket sonuçlarımız, ülkemizdeki lisansüstü eğitimin uluslararası seviyeye çıkarılması için geniş katılımlı kapsamlı çalışmalar yapılması gerektiğini ortaya koymuştur | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Yükseköğretim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Türkiye’de Fizyoloji Lisansüstü Eğitimine Genel Bakış | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 116 | en_US |
dc.identifier.endpage | 124 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 258248 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 14.03. Basic Medical Sciences | - |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (5).pdf | 188.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
6
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.