Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKüçükatay Bor, Zekiye Melek-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:44:14Z-
dc.date.available2023-01-09T21:44:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2146-796X-
dc.identifier.issn2146-7978-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/258248-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49082-
dc.description.abstractÜlkemizdeki lisansüstü fizyoloji eğitiminin mevcut durumu, özellikleri,sorunları ve olası çözüm önerilerinin belirlenmesi amacıyla 26 soruluk biranket oluşturulmuştur. Anket Türkiye'deki lisansüstü eğitim veren fizyoloji anabilim dallarının %40'ı tarafından doldurulmuştur. Anket sonuçlarına göre; yüksek lisans öğrencilerinin %31'i; doktora öğrencilerinin ise%45'inin maaşlı ve kadrolu olduğu, mevcut kadro tipleri içinde en fazlaÖğretim Üyesi Yetiştirme Programı'nın kullanıldığı tespit edilmiştir(yüksek lisansta %62, doktorada %59). Fizyoloji lisansüstü öğrencileriarasında biyologlar (%25) ve tıp doktorlarının (%21) ağırlıklı olduğu gözlenmiştir. Lisansüstü öğrencilerin hepsinin ya da büyük çoğunluğunun(%81) eğitimlerini yasal süreleri içinde tamamladığı ortaya konmuştur.Lisansüstü öğrencilerin ulusal-uluslararası hareketlilik programları, teşvikve burslar, akademik faaliyetlerden yararlanma ve lisansüstü tezlerin ulusal-uluslararası yayına dönüşme oranlarının istenen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Katılımcılar, ülkemiz lisansüstü eğitiminin en önemli sorunlarının öğrencilere yeterli kadro, burs, proje desteği sağlanamaması veöğretim üyesi sayısı ile altyapı eksiklikleri olduğunu belirtmişlerdir. Anket sonuçlarımız, ülkemizdeki lisansüstü eğitimin uluslararası seviyeye çıkarılması için geniş katılımlı kapsamlı çalışmalar yapılması gerektiğini ortaya koymuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’de Fizyoloji Lisansüstü Eğitimine Genel Bakışen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage116en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid258248en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.03. Basic Medical Sciences-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf188.44 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.