Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49124
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:44:33Z-
dc.date.available2023-01-09T21:44:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1309-4815-
dc.identifier.issn2822-6852-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/469523-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49124-
dc.description.abstractArtan rekabet koşulları ve değişimin etkisiyle tüm örgütler gibi yükseköğretim kurumları dabeklenmedik durumlar karşısında uygun tepkiler verebilmeli ve farkındalığı yüksek bir ortamyaratmalıdır. Bu yüzden yükseköğretim kurumlarında örgütsel farkındalığı ele almak önem li görülmüştür. Bu araştırmada Ray, Baker ve Plowman (2011) tarafından geliştirilen ÖrgütselFarkındalık Ölçeği’nin (ÖFAÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Ayrıca akademisyenlerinçalıştıkları kurumun örgütsel farkındalığına yönelik algıları ve bu algıların unvan ve idari görevdeğişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya Türkiye’dedevlet üniversitelerindeki fakültelerde görev yapan toplam 442 akademisyen katılmıştır. Ölçe ğin yapı geçerliğini test etmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. DFA sonuçlarıÖFAÖ’nün beş boyutlu yapısını doğrulamıştır. Akademisyenlerin fakültelerindeki örgütsel far kındalığa yönelik algılarının ve bu algılarındaki farklılaşmaların belirlenmesinde betimsel ista tistikler, bağımsız grup t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizinden yararlanılmıştır. Ana lizler sonucunda akademisyenlerin fakültelerindeki örgütsel farkındalığa yönelik algıları ortadüzeyde çıkmıştır. Bu algılar unvan değişkenine göre uzmanlığa saygı alt boyutunda; idari görevdeğişkenine göre tüm alt boyutlar ve ölçeğin genelinde farklılık göstermektedir. Doçent ya daprofesör unvanına sahip akademisyenlerin uzmanlığa saygı alt boyutuna ilişkin algıları, diğerunvanlara sahip akademisyenlere göre daha yüksektir. İdari görevi olan akademisyenlerin fa kültelerine ilişkin örgütsel farkındalık algıları idari görevi olmayan akademisyenlerden yüksekçıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYükseköğretim KurumlarındaÖrgütsel Farkındalık: Örgütsel FarkındalıkÖlçeği’nin Türkçeye Uyarlanmasıen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage588en_US
dc.identifier.endpage608en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid469523en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeOther-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (19).pdf737.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.