Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49270
Title: İlköğretim 4 ve 5. sınıf matematik öğretiminde ideal öğretmen davranışlarını sınıf öğretmenlerinin gösterme düzeyleri
Other Titles: The Levels of the behaviors of the teachers in showing the ideal teacher's behavior at teaching mathematics lessons at 4 th and 5 th grades at primary education schools
Authors: Toptaş, Veli
Advisors: Kıran, Hüseyin
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Matematik öğretimi
Mathematics teaching
Sınıf öğretmenleri
Class teachers
Öğretmen davranışı
Teacher behavior
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: n Bu araştırma Denizli Merkez ilçede toplam 39 ilköğretim okulunun 4. ve 5. Sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde hazırlık, giriş, işleniş ve değerlendirme basamağmdaki davranışlarını genel olarak gösterme düzeyleri ve bu davranışların mesleki kıdem, cinsiyet ve eğitim düzeyi yönünden farklılık gösterip göstermedikleri araştırılmıştır. İlköğretim 4.ve 5. Sınıf öğretmenlerinin göstermiş oldukları davranışlar; hiç, çok az, bazen, sık sık ve her zaman kategorilerine göre sınıflandırılmış olup matematik öğretiminde hazırlık, giriş, işleniş ve değerlendirme basamaklarındaki davranışları her zaman ve sık sık düzeyinde gösterdikleri ortaya çıkmıştır. İlköğretim 4.ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminin işleniş basamağında kıdemli olan öğretmenler ile bayan öğretmenler lehine istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Fakat matematik öğretiminin giriş ve işleniş basamağındaki davranışlarda öğretmenlerin eğitim düzeyleri bakımından bir fark bulunamamış,hazırlık ve değerlendirme basamaklarındaki davranışlarda ise eğitim düzeyi ile ters orantılı olup tecrübe ile doğru orantılı sonuçlar elde edilmiştir.
m In this study, the levels of the behaviour at four stages ( preparation, starting, performing and evaluation) were investigated using a questionnaire to primary school teachers'teaching mathematics at 4. And 5. Grade at 39 primary education schools in Denizli Central Administrative District. The differences of these behaviours were analysed in respect to their professional seniority, their sex and their educational level. The behaviours of these teachers were dossified as never, rare, sometimes, often and always. The levels of the behaviours of these teachers at preparation, starting, performing and evaluation stages were found to be always and often. Statistically meaningful results were found at performing stages for professionally senior and female teachers but no differences were found in respect to educational level at starting and performing stage. Experienced teachers were found to be more successful at preparation and evaluation stages regardless of their educational level.
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49270
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.