Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49401
Title: İlköğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Afyon ili Dazkırı ilçesinde bir araştırma)
Other Titles: The Problems of teaching maths of the primary schools
Authors: Akan, Filiz
Advisors: İçli, Gönül
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Araç-gereçler
Equipments
Ders programları
Curriculum
Matematik öğretimi
Mathematics teaching
Öğretim yöntemleri
Teaching methods
İlköğretim
Primary education
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: m Bu araştırma, ilköğretim I. Kademe matematik öğretiminde karşılaşılan sorunları içermektedir. Araştırmaların örneklemi 1999-2000 eğitim öğretim yılında Afyon ilinin Dazkırı ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan 100 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada örneklemde bulunan öğretmenlere anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler tablolaştınlmış ve şu istatiksel işlemler yapılmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama standart sapma "t" testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir : 1. Matematik dersi için ayrılan süre yeterli bulunmamaktadır. 2. Programda gereksiz tekrarlar orta düzeydedir. 3. öğretmenlerin matematik dersinde programla belirtilen hedef davranışları tam anlamıyla gerçekleştiremediği söylenebilir. 4. Matematik programı tam anlamıyla kılavuzluk yapmamaktadır. 5. Öğretmenler programa uymakta güçlük çekmektedir. 6. Konuların öğretiminde ön şartlılık ilkesine uyulmamaktadır. 7. Matematik ders kitapları biçim ve içerik olarak yetersizdir. 8. Kitaplara yardımcı kitaplar yetersizdir. 9. Matematik dersi için kullanılan araç-gereç yetersiz fakat teknolojik olarak uygundur. 10. Öğretmenlerin derste kullanacakları yöntem ve teknik konusunda yeterli bilgiye sahip, fakat uygulamada yetersizdir. 1 1. Matematik öğretiminde genellikle tek yöntem kullanılmaktadır. Filiz AKAN
IV The purpise of this research is to determine the problems which faced by the elementary school mathematic teachers. The sample of this research is consist of 100 (one hindered) teachers who are currenytly working in Dazkırı, Afyon. A guestionnaire was applied to the teacher in order to collect the data. The data obtained, has been analyzed statistically by using SPSS ( statiscial package for the social sciences) and the findings have been shown. By using the tables. In order to answer the problems of the research, "r" test, and descriptive ststistics have been used. The findings which have been reached after analyizing the data are being listed as follows: 1. The time allacated for the mathematics dosses was not found in sufficient. 2. The unneccessary repetitions in the program are at the avarage level. 3. It can be said that teachers don't success the target behaviours completely during the mathematics lessons which are determined in the progrem. 4. The mathematics progrem don't lead completely. 5. Teachers have difficulties to adjust themselves to the progrem. 6. The basic of pre-relations are follewed completely. 7. Mathematics lesson books are not being sufficient (from the viewpoint shape) and content. 8. Supplementary are not sufficient for the books. 9. The tools using for mathematics lesson aren't sufficient and technologically suitable. 10. Teacher have enougth knowledge about the methods and techniques, but they aren't sufficient at pratice. 1 1. The (unique Method) is usally while teaching Mathematics. Filiz AKAN
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49401
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.