Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaraoğlu, İ. Baki-
dc.contributor.authorGünay, Emel-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:00:57Z-
dc.date.available2023-02-06T20:00:57Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49439-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractV Bu araştırma, geleneksel öğretim yöntemleri ve işbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarıları ve öğrendiklerini hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ilköğretim 4. sınıflardan oluşan iki sınıfta yapılmıştır. Araştırma sırasında bir sınıfta işbirlikli öğrenme tekniklerinden Birleştirme II tekniği, diğer sınıfta ise geleneksel bütün sınıf öğretimi uygulanmıştır. Araştırmada; bilgi toplama aracı olarak yirmi beş sorudan meydana gelen test kullanılmıştır. Bu test deneklere "ön test, son test ve hatırda tutma testi" olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi gibi istatistiksel işlemlerden geçirilmiştir. Araştırma sonucunda, 1 - İşbirlikli öğrenmenin öğrenci başarısını arttırma konusunda geleneksel bütün sınıf öğretimine göre daha etkili olduğu saptanmıştır. 2 - Öğrencilerin öğrendiklerini hatırda tutmaları konusunda işbirlikli öğrenme tekniklerinden biri olan Birleştirme II tekniğinin, geleneksel bütün sınıf öğretimine göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Emel GUNAYen_US
dc.description.abstractVI This research, has been realized with the purpose of examining the effects of the Traditional Teaching Methods and Coopererative Learning Method on the levels of being remembered of the knowledge learned by the children, who were the students in the fourth class of Primary Schools, in Social Science Lessons and their academic successes. The mentioned research has been realized in two classes included the fourth grade students of Primary Schools. Jigsaw II Technique, one of the Cooperative Learning Techniques, was applied in one of the classes, and the Traditional Whole Class Teaching Technique was applied in the other class during the research. In the research, as the knowledge collecting means, a test, contained 25 questions, was applied. This test was applied as "pre-test", "last-test" and "remembering test" on the students. Provided data was examined through the transactions such as arithmetic average, standard deviation, and t test. In the end of the research: 1. It has been determined that Cooperative Learning has been more effective on the subject of being increased student's success than Traditional Whole Class Teaching. 2. It has been determined that Jigsaw II Technique, one of the Cooperative Learning Techniques, has been more effective on keeping the knowledge in mind learned by the studens than Traditional Whole Class Teaching. Emel GUNAYen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGeleneksel öğretim yöntemien_US
dc.subjectTraditional teaching methoden_US
dc.subjectHatırda tutmaen_US
dc.subjectRetentionen_US
dc.subjectSosyal bilgiler dersien_US
dc.subjectSocial studies courseen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectStudent achievementen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectStudent achievementen_US
dc.subjectÖğretim yöntemlerien_US
dc.subjectTeaching methodsen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.subjectİlköğretim öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary education studentsen_US
dc.subjectİşbirlikli öğrenmeen_US
dc.subjectCooperative learningen_US
dc.titleGeleneksel öğretim yöntemleri ile işbirlikli öğrenmenin öğrenci başarısı ve hatırda tutma üzerindeki etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effects of the traditional teaching methods and cooperative learning method of being remembered of the knowledge learned by the studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid116820en_US
dc.institutionauthorGünay, Emel-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.