Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBalkıs, Murat-
dc.contributor.authorKırkık, Mertcan-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:07:06Z-
dc.date.available2023-02-06T20:07:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtFAlsGZbowzDwA8NgRPjfD7Ul-RtLbQdmbJAucW58w78-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49590-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üstbiliş ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide ruminasyon ve bilişsel esnekliğin aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Mardin ilinde çeşitli orta öğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan 504 son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak için "Sınav Kaygısı Envanteri", "Üstbiliş Ölçeği Çocuk Ergen Formu", "Ruminasyon Ölçeği Kısa Formu", "Bilişsel Esneklik Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 20.0 ve AMOS 22.0 kullanılarak yapılmıştır. YEM analizi sonuçları, bilişsel esneklik ve ruminasyonun üstbilişler ve sınav kaygısı arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini göstermiştir. YEM analizleri ayrıca bilişsel esnekliğin, ruminasyon ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide de kısmi aracılık rolü üstlendiğini göstermiştir. Bulgular ilgili alanyazın ve kuramsal çerçeve ışığında tartışılmış, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, üstbiliş, ruminasyon, bilişsel esnekliken_US
dc.description.abstractThe aim of the current study is to investigate mediation role of rumination and cognitive flexibility in the relationship between metacognition and test anxiety. The participants consist of 504 high school students in Mardin City. Data were obtained via "Test Anxiety Inventory", "Metacognition Questionnaire Child and Adolescent Form", "Rumination Questionnaire Short Form", "Cognitive Flexibility Scale" and "Personal Information Form". Data were analyzed by using SPSS 20.0 and AMOS 22.0. Structural Equation Modeling (SEM) analyzes were used to determine the indirect and direct relationships between metacognition, rumination, cognitive flexibility, and test anxiety. The results of SEM analysis showed that cognitive flexibility and rumination mediate the relationship between metacognition and test anxiety. The SEM analyses also indicated that cognitive flexibility has a partial mediation role in the relationship between rumination and test anxiety. The findings were discussed in light of the relevant literature and theoretical framework, and suggestions were provided for practitioners and researchers. Keywords: Test anxiety, metacognition, rumination, cognitive flexibilityen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectBilişsel esnekliken_US
dc.subjectCognitive flexibilityen_US
dc.subjectErgenleren_US
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectGiriş sınavlarıen_US
dc.subjectEntrance examsen_US
dc.subjectLise öğrencilerien_US
dc.subjectHigh schools studentsen_US
dc.subjectRuminasyonen_US
dc.subjectRuminationen_US
dc.subjectSınav kaygısıen_US
dc.subjectTest anxietyen_US
dc.subjectÖlçekleren_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectÜstbilişen_US
dc.subjectMetacognitiveen_US
dc.subjectSınav kaygısıen_US
dc.subjectüstbilişen_US
dc.subjectruminasyonen_US
dc.subjectbilişsel esnekliken_US
dc.subjectTest anxietyen_US
dc.subjectmetacognitionen_US
dc.subjectruminationen_US
dc.subjectcognitive flexibilityen_US
dc.titleErgenlerde üstbiliş ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide ruminasyon ve bilişssel esnekliğin aracılık rolüen_US
dc.title.alternativeThe mediating role of rumination and cognitive flexibility in the relationship between metacognition and test anxiety in adolecentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid632224en_US
dc.institutionauthorKırkık, Mertcan-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.