Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49631
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkbulut, Efe-
dc.contributor.authorYayla, Ayşegül Atak-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:08:28Z-
dc.date.available2023-02-06T20:08:28Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-vxujaFxmnUSFcONQ69FNIYngOFUiVwnzuEAX6DnKg5e-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49631-
dc.description.abstractIll Bu araştırma Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları programlarında yer alan flüt eğitiminde, öğrencilerin psiko-motor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla ana çalgı flüt öğrencilerinin, temel olduğu öngörülen bu davranışları ne derecede gerçekleştirdikleri araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan dört flüt öğretmeni tarafından kırkbeş öğrencinin performansı göz önünde bulundurularak anket cevaplanmış ve bulgular istatistiksel işlemlerle tablolar haline getirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre hedef ve davranışları genelde birinci ve ikinci sınıf öğrencileri orta, üçüncü sınıf öğrencileri iyi, dördüncü sınıf öğrencileri çok iyi düzeyde gerçekleştirdiği görülmüştür. Ayşegül ATAK YAYLAen_US
dc.description.abstractIV This research has been carried out for the determination of students, psychomotor domain target and behaviour level of reaching at the music departments of the educational faculties in flute education. For this purpose, that the basic behaviour of flute students and to what extent they have realized has been investigated evaluated in this study. The questionnaire has been answered by four flute teachers working at the music departments of educational faculties in Türkiye. They evaluated the performance of 45 students. Their answers were evaluated by using statistical methods and the results were displayed in the tables. According to the findings, it has been understood that target and behaviours have been realized at "middle level" by the students of first and second year, at "good level" by students of the third year and at "very good level" by the students of the fourth year. As a result, this target and behaviour have been realized on a large scale. Ayşegül ATAK YAYLAen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectFlüten_US
dc.subjectFluteen_US
dc.subjectMotor becerileren_US
dc.subjectMotor skillsen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectPsikomotor davranışlaren_US
dc.subjectPsychomotor behavioursen_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı flüt eğitiminde öğrencilerin psiko-motor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe evel of reaching of the students psychomotor domain target and behaviour at the music departments of the educational faculties in flute educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid94504en_US
dc.institutionauthorYayla, Ayşegül Atak-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.