Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49631
Title: | Güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı flüt eğitiminde öğrencilerin psiko-motor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeyleri | Other Titles: | The evel of reaching of the students psychomotor domain target and behaviour at the music departments of the educational faculties in flute education | Authors: | Yayla, Ayşegül Atak | Advisors: | Akbulut, Efe | Keywords: | Müzik Music Eğitim Education Flüt Flute Motor beceriler Motor skills Müzik Music Müzik eğitimi Music education Psikomotor davranışlar Psychomotor behaviours |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Ill Bu araştırma Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları programlarında yer alan flüt eğitiminde, öğrencilerin psiko-motor alan hedef ve davranışlara ulaşma düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla ana çalgı flüt öğrencilerinin, temel olduğu öngörülen bu davranışları ne derecede gerçekleştirdikleri araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan dört flüt öğretmeni tarafından kırkbeş öğrencinin performansı göz önünde bulundurularak anket cevaplanmış ve bulgular istatistiksel işlemlerle tablolar haline getirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre hedef ve davranışları genelde birinci ve ikinci sınıf öğrencileri orta, üçüncü sınıf öğrencileri iyi, dördüncü sınıf öğrencileri çok iyi düzeyde gerçekleştirdiği görülmüştür. Ayşegül ATAK YAYLA IV This research has been carried out for the determination of students, psychomotor domain target and behaviour level of reaching at the music departments of the educational faculties in flute education. For this purpose, that the basic behaviour of flute students and to what extent they have realized has been investigated evaluated in this study. The questionnaire has been answered by four flute teachers working at the music departments of educational faculties in Türkiye. They evaluated the performance of 45 students. Their answers were evaluated by using statistical methods and the results were displayed in the tables. According to the findings, it has been understood that target and behaviours have been realized at "middle level" by the students of first and second year, at "good level" by students of the third year and at "very good level" by the students of the fourth year. As a result, this target and behaviour have been realized on a large scale. Ayşegül ATAK YAYLA |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-vxujaFxmnUSFcONQ69FNIYngOFUiVwnzuEAX6DnKg5e https://hdl.handle.net/11499/49631 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.