Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49653
Title: | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları | Other Titles: | Administration problems of the preschool educational institutionsa | Authors: | Tok, Emel | Advisors: | Kıran, Hüseyin | Keywords: | Eğitim ve Öğretim Education and Training Eğitim kurumları Education establishments Eğitim yönetimi Educational administration Okul yöneticileri School administrators Okul öncesi eğitim Preschool education Okul öncesi öğretmenler Preschool teachers Performans değerlendirme Performance evaluation Yönetim sorunları Management problems Öğretmenler Teachers |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan yönetim sorunlarını, bu sorunların yönetici ve öğretmen performanslarını ne derece etkilediğini saptamak amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla, Ege bölgesinde bulunan resmi bağımsız anaokullarındaki yönetici ve öğretmenler tabakalı örnekleme ile seçilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan "Okul Öncesi Eğitimi Yönetim Sorunları Anketi" seçilen bu gruba uygulanmıştır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalaması, standart sapması hesaplanmış ve yorumlama bölümünde ele alınmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda; cinsiyet, kıdem, unvan, eğitim durumu değişkenleri bakımından yanıtları karşılaştırılarak, 0,05 düzeyinde anlamlı bir fark aranmış ve bunun için t-testi ve varyans analizi uygulanmıştır. Ayrıca yönetici ve öğretmenlerin görüşleri arasında 0,05 düzeyinde anlamlı bir fark aranmış, bunun için t-testi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular kısaca şu şekildedir. Yönetici ve öğretmenlerin cinsiyetleri, kıdemleri, eğitim durumları değişkenlerine göre; sorunlara katılma ve bu sorunların performanslarının etkileme dereceleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenler ve yöneticilerin sorunlara katılma, sorunlardan etkilenme dereceleri arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Yöneticilerin ve öğretmenlerin en çok işgören hizmetleri yönetiminde yer alan sorunlara katıldıkları ve bu sorunlardan çok etkilendikleri görülmüştür. Son olarak araştırmada belirlenen sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur. Emel Tok VI This research explores the management problems in the pre-school institutions to determine to which extent these problems that affect the performance of teachers and administrators. For this purpose, "Pre-school Education Management Problems Questionnaire" was developed and administered to the sample of 40 teachers and 1 1 8 administrators that were selected on the base of stratified random selection from which public independent kindergartens in the region of Aegean. The quantitative data analysis were conducted on the responses of teachers and administrators. In addition, in the analysis of data t-test and one-way ANOVA were run to determine the difference at the level of 0.05 of teachers and administrators' perceptions of management problems and the degree of the influence of problems to the performance of them with regard to gender, experience, title, and education level. The results indicated that there was no difference between the teachers and administrators' perceptions of problems to the performance of them with regard to gender, experience, title, and education level. But, there was significant difference between the teachers and administrators' perceptions of problems and degree of influence of these problems to the performance of them. In addition, the teachers and administrators mostly agree with the problems of management of labor services and so their performance mostly affected by these problems. Finally, this study offers insights to the problems that were identified in this research. Emel Tok |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7VkJg65xt2nwp1k6o1EsA4_WOV4LL7RDJ8TgoRpeu9AEAymTwJKpiMGlFCgyXLtT https://hdl.handle.net/11499/49653 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.