Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49666
Title: okul yöneticilerinin sergiledikleri takım liderliği davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu ve iş yaşam dengesi arasındaki ilişki
Other Titles: okul yöneticilerinin sergiledikleri takım liderliği davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu ve iş yaşam dengesi arasındaki ilişki
Authors: Kerim, Zeki
Advisors: Çobanoğlu, Fatma
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin sergiledikleri takım liderliği davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu ve iş-yaşam dengesi düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın çalışma evrenini, 2019–2020 Eğitim-Öğretim yılında Denizli İli Çivril ilçesinde görevli 783 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise çalışma evreninden eleman örnekleme yöntemiyle yansız olarak seçilmiş 534 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada verileri kişisel bilgi formu, takım liderliği ölçeği, iş yaşam dengesi ölçeği ve Minnesota iş tatmin ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, öğretmenlerin okul müdürlerinin takım liderliği davranışlarını genellikle sergilediklerini düşünmelerine rağmen uzlaştırma ve işbirliği yapma konusunda daha az takım liderliği davranışlarını gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, öğretmenlerin iş-yaşam dengesini sağladıkları ve iş doyum düzeylerinin de yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer önemli sonucu da öğretmenlerin yöneticilerin sergilediği takım liderliği davranışlarına yönelik algıları ile iş-yaşam dengesi ve iş doyumu algıları arasında bir ilişkinin olduğudur.
The general purpose of this research is to determine the relationship between the team leadership behaviors of school administrators and teachers' job satisfaction and work-life balance levels. The study universe of this research conducted in the relational survey model consists of 783 teachers working in Çivril district of Denizli Province in the 2019-2020 academic year. The sample of the study, on the other hand, consists of 534 teachers, who were randomly selected from the study population with the sampling method. As data collection tools in the research, "Team Leadership Scale" developed by Çankaya and Karakuş (2010), "Work-Life Balance Scale" developed by Taşdelen- Karçkay and Bakalım (2017), and "Minnesota Job Satisfaction Scale" developed by Weiss, Dawis, England and Lofquist and adapted into Turkish by Baycan (1985). Parametric tests were used in the analysis of the data. In the light of the findings, it was concluded that although teachers think that school principals generally exhibit team leadership behaviors, they also show less team leadership behaviors in reconciling employees and ensuring their cooperation. In addition, it was concluded that teachers provided work-life balance and their job satisfaction levels were high. Another important result of the research is that there is a relationship between teachers' perceptions of team leadership behaviors exhibited by administrators and their perceptions of work-life balance and job satisfaction.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAhaeUjeprNbt1b2E1yb4NbyVfQkz899bp2oh_Cqh98mV
https://hdl.handle.net/11499/49666
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

142
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.