Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49674
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPaker, Turan-
dc.contributor.authorÇalhan, Altan-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:09:47Z-
dc.date.available2023-02-06T20:09:47Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEArfJZ14g9yPZ6pjL8vstA8X9okWNU8NsPu-30yRXDQ4R-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49674-
dc.description.abstractİletişim araçlarının hızının ve kapsadığı alanın giderek artması ile onunla doğrudan bağlantılı olan popülerin kültürün hayatlarımızın her alanında var olması paralellik göstermektedir. Bu çalışmanın çıkış noktası olarak; eğitimin bir kültürlenme süreci olduğu ve dil ile kültür arasındaki sıkı ilişkinin günümüz şartlarında, eğitimin bir popüler kültürlenmeye ve dil ile popüler kültür arasında da daha sıkı bir ilişkinin gelişmesine dayandığını söylemek yanlış olmaz. Bu nedenlerle, bu araştırmada ortaokul ders kitaplarında popüler kültürün unsurlarının incelenmesi ve İngilizce öğretmenlerinin popüler kültürün İngilizce derslerinde ve ders kitaplarında kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, İngilizce öğretmenlerinin popüler kültürün olumsuz yönlerine ilişkin görüşlerinin ve İngilizce öğretmenleri arasında (cinsiyet, yaş ve deneyim gibi demografik özelliklerine bağlı olarak) Popüler Kültür öğelerinin İngilizce Öğretiminde kullanımına ilişkin algılarına ilişkin bir farklılık olup olmadığına ilişkin görüşlerinin bulunması bu çalışmanın diğer iki amacıdır. Bu çalışmada karma yöntem, yakınsak paralel desen kullanılmış olup ilk olarak nicel veri, sonrasında ise nitel veri toplanmıştır. Veri toplama araçları olarak nicel veriler için anket ve nitel veriler için ise görüşme kullanılmıştır. Ayrıca nitel verilerin ikinci bölümü olarak ortaokul İngilizce ders kitapları incelenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, anketi tamamlayan 179 ve görüşme yapılan 14 İngilizce öğretmenidir. Bu veri toplama araçlarından elde edilen bulgulara göre; İngilizce öğretmenleri popüler kültür öğeleri ile ilgili negatif ifadeleri reddetmekte birlikte oldukça olumlu düşüncelere sahiptir. Bunun yanı sıra, popüler kültür öğelerinin dil öğretiminde ve ders kitaplarında kullanılması gerektiğini düşünmektedirler. Diğer bir sonuca göre, İngilizce öğretmenleri popüler kültür öğelerini, derslerde öğrencilerin farklı beğenilerine ve ders kazanımlarına göre uyarlamakla birlikte farklı etkinliklerde bu öğeleri kullanmaktadır. Buna ek olarak İngilizce öğretmenlerinin popüler kültüre dair görüşlerinde cinsiyet, yaş ve öğretmenlik deneyimi gibi demografik özelliklerine bağlı olarak genel olarak bir farklılık bulunmamıştır. Sadece, 1-10 yıllık deneyime sahip İngilizce öğretmenleri, 11 yıl ve daha fazla deneyime sahip olan İngilizce öğretmenlerine kıyasla, İngilizce öğretiminde popüler kültür unsurlarının kullanımı hakkında daha olumlu görüşlere sahiptir. Son olarak, yedinci ve sekizinci sınıf İngilizce ders kitaplarının beşinci ve altıncı sınıf İngilizce ders kitaplarına oranla daha fazla popüler kültür öğelerine sahip olduğu görülmüştür. Bu öğelerin, yedinci ve sekizinci sınıf ders kitaplarında en fazla dinleme etkinliklerinde, beşinci ve altıncı sınıf ders kitaplarında ise, en çok kelime öğretimi ve dinleme etkinliklerinde kullanıldığı sonucu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe increasing speed of communication tools and the area it covers has also increased the speed and scope of popular culture in all areas of our lives. As the starting point of this study; it can be stated that education is a process of acculturation and the close relationship between language and culture has transformed into popular acculturation and the development of a closer relationship between language and popular culture in today's conditions. Therefore, the present study aimed to investigate the elements of popular culture in middle school course books and identify the opinions of English teachers on the use of popular culture in English courses and course books. Furthermore, finding out the opinions of English teachers about the negative sides of popular culture and whether there are any differences among English teachers(depending on their demographical features of gender, age, and experience) about perceptions of using Popular Culture elements in English Language Teaching are two other purposes of this study. In this study, the mixed-method, the convergent parallel design was applied, and thus, at first, the quantitative data subsequently qualitative data were collected. Our data were collected through a questionnaire for quantitative data and semi-structured interviews for qualitative data. In addition, secondary school English textbooks were analyzed as the second part of qualitative data. The participants of the study were 179 English teachers who completed the questionnaire and 14 of whom were interviewed. English teachers reject negative statements about elements of popular culture and have quite positive views about these popular culture elements. In addition, they think that elements of popular culture should be used in English Language Teaching environment and course books. Moreover, English teachers adapt elements of popular culture according to the different tastes of students and outcomes of courses and use these elements in different activities. Furthermore, there were not any statistically significant differences in English teachers' views on popular culture based on demographic characteristics such as gender, age, and teaching experience. Only the English teachers with 1-10 years of experience have more positive views on the use of popular culture elements in English teaching compared to English teachers with 11 years or more of experience. Finally, seventh and eighth-grade English course books were found to have more popular culture elements than fifth and sixth-grade English course books. Additionally, the results of the course book analyses showed that elements of popular culture were mostly used in listening activities in seventh and eighth-grade course books, and mostly in vocabulary teaching and listening activities in fifth and sixth-grade course books.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of how popular culture is reflected in the middle school efl course books, the opinions of teachers about the popular culture and the use of popular culture in their coursesen_US
dc.title.alternativeOrtaokul İngilizce ders kitaplarında popüler kültür ögelerinin nasıl kullanıldığıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid677689en_US
dc.institutionauthorÇalhan, Altan-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.