Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49678
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMamur, Nuray-
dc.contributor.authorBozok, Güneş-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:09:47Z-
dc.date.available2023-02-06T20:09:47Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-dqlYr98-duZTwi_SNxFtzhgNvmdB23zLwnCjrkWlotj-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49678-
dc.description.abstractAnadolu içinde barındırdığı kültür varlıkları ile dünyanın en zengin kültürel havzalarından birisidir. Bu kültür varlıklarının bize bırakılmış en büyük zenginlik olduğu bilinci ile sahip çıkmak ve korumak önemlidir. Bu önemden hareketle hazırlanan eğitim programlarının yeterliliğinin ve sonuçlarının araştırılması gerekmektedir. Bu araştırma, Görsel Sanatlar dersi içinde bulunan "Kültürel Miras" öğrenme alanı ile ilgili sorgulamalar için kurgulanmıştır. Araştırmada Görsel Sanatlar öğretmenlerinin Görsel Sanatlar ders içeriğinde yer alan "Kültürel Miras" öğrenme alanına ilişkin uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlandığından durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Denizli ilinde görev yapmakta olan görsel sanatlar öğretmenleridir. Araştırmanın katılımcılarının belirlenmesinde nitel araştırmanın amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın verileri nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ve gözlem tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, Görsel Sanatlar öğretmenlerinin görsel sanatlar öğretim programında yer alan "Kültürel Miras" öğrenme alanına yönelik algıları ortaya çıkarılmıştır. Öğretmenlerin kültürel miras tanımlamalarında; "geçmişten gelen değerler" tanımının öne çıktığı görülmektedir. Öğretmenlerin tamamına yakınının ders sürecini, yakın çevrede yer alan kültürel miras unsurları ile ilişkilendirdiği, öğretmenlerin kültürel miras öğretimine ilişkin eğitimlerini ağırlıklı olarak hizmete başalamadan önceki öğretmen eğitiminde aldıkları, kültürel miras tanımlalarında "geçmişten gelen değerler" ve "geçmişten bugüne taşıyan her tür olgu" kavramlarının öne çıktığı, sanatsal uygulamaya yönelik çalışmalardan ebru ve minyatür uygulamalarının sıklıkla yapıldığı, görsel sanatlar dersinde kültürel mirasa ilişkin çalışmaların ağırlıklı olarak sanatsal uygulamalar ve sanal müze etkinlikleri olarak yürütüldüğü sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractAnatolia is one of the richest cultural basins in the world with its cultural assets. It is important to adopt and protect these cultural assets with the awareness that they are the greatest wealth left to us. Based on this importance, the efficiency and results of the training programs prepared should be investigated. This research was designed for inquiries about the "Cultural Heritage" learning area in the Visual Arts course. Visual Arts teachers' applications related to the field of "Cultural Heritage" in the Visual Arts course content was aimed to be evaluated, so the research is patterned with the situation study. The participants of the study are visual arts teachers working in Denizli province. Criteria sampling, one of the purposeful sampling methods for qualitative research, was used to determine the participants of the study. The data of the research were collected from qualitative data collection methods such as document review, semi-structured interview method, and observation technique. Visual arts teachers' perceptions of the "Cultural Heritage" learning area in the visual arts curriculum have been revealed as a result of this research. In teachers' definitions of cultural heritage; The concepts of "values from the past" and "all kinds of facts that carry from the past to the present" are emphasized in the definitions of cultural heritage, which almost all of the teachers associate the course process with the cultural heritage elements in the immediate environment, and the teachers' education about cultural heritage teaching predominantly received in teacher education before starting service. It has been concluded that marbling and miniature applications are frequently performed, and that the works related to cultural heritage in the visual arts lesson are mainly carried out as artistic practices and virtual museum activities.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBranş öğretmenlerien_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectGörsel sanatlaren_US
dc.subjectVisual artsen_US
dc.subjectGörsel sanatlar dersien_US
dc.subjectVisual arts courseen_US
dc.subjectGörsel sanatlar eğitimien_US
dc.subjectVisual arts educationen_US
dc.subjectKültürel mirasen_US
dc.subjectCultural heritageen_US
dc.subjectÖğretmen algısıen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.titleGörsel sanatlar öğretmenlerinin görsel sanatlar öğretim programında yer alan "kültürel miras" öğrenme alanına yönelik algılarıen_US
dc.title.alternativeThe perceptions of visual arts teachers about the "cultural heritage" learning domain in the visual arts teaching programen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid661081en_US
dc.institutionauthorBozok, Güneş-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.