Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAğbuğa, Bülent-
dc.contributor.authorAyçiçek, Abdullah-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:09:48Z-
dc.date.available2023-02-06T20:09:48Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-Xt_mJg7FR3_pg_tuXpgP3TNBrxRZQc2smp4LvwC-dG1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49682-
dc.description.abstractBu tezin amacı, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının proaktif kişilik özellikleri, başarı motivasyonları ve öznel mutlulukları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu kapsamda, üç farklı fakültede öğrenim gören [Spor Bilimleri Fakültesinden (111), Eğitim Fakültesinden (221) ve Fen Edebiyat Fakültesinden (145)] toplam 477 öğretmen adaylarından veriler toplanmıştır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla Proaktif Kişilik Envanteri, Öznel Mutluluk Envanteri ve 2×2 Başarı Motivasyon Envanteri kullanılmıştır. Bu verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistik analizi, tek yönlü ANOVA, Post-hoc testi ve Pearson korelasyon analizleri uygulanmıştır. Yapılan istatistik analizi sonucu öğretmen adaylarının cinsiyete göre proaktif kişilik özellikleri, başarı motivasyonları ve öznel mutluluklarının arasında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Ancak proaktif kişilik, performans yaklaşım, görev yaklaşım ve performans kaçınım değişkenleri için fakülteler arası istatistiki yönden anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bununla birlikte, proaktif kişilik özellikleri açısından hem başarı motivasyonu hem de öznel mutlulukları açısından anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki çıkmıştır. Bu tez, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının proaktif kişilik özellikleri, başarı motivasyonları ve öznel mutlulukları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemesi sebebi ile literatürde bir ilk olma özelliği taşımaktadır. Gelecekte yapılacak olan araştırmalar da daha büyük örneklem gruplarıyla ve farklı fakültelerde öğrenim gören öğretmen adayları da dahil edilerek genişletebilir. Bununla birlikte üniversiteler, öğretmen adaylarının proaktif kişilik özelliklerini ve mutluluk seviyelerini arttırıcı tedbirler alabilir. Bu tedbirlerden biri, proaktif kişilik özellikleri ve öznel mutluluk hakkında dersler konulması olabilir. Anahtar Kelimeler; Öğretmen adayları, proaktif kişilik, öznel mutluluk, başarı motivasyonuen_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is that the teacher studying at a state university to determine whether there is a significant relationship between candidates' proactive personality traits, motivation for success and happiness. In this context, data were collected from 477 teacher candidates from three different faculties [from the Faculty of Sports Sciences (111), the Faculty of Education (221) and the Faculty of Arts and Sciences (145)]. In order to collect research data; Proactive Personality Inventory, Subjective Happiness Inventory and 2x2 Success Motivation Inventory were used. In the analysis of these data; descriptive statistical analysis, one way ANOVA, Post-hoc test and Pearson correlation analysis were applied. As a result of the statistical analysis, no significant differences were found between the proactive personality traits, motivation for success and subjective happiness of teacher candidates according to gender. However, statistically significant differences were determined between faculties for the variables of proactive personality performance approach, task approach and performance avoidance. At the same time, a significant and positive relationship emerged in terms of both success motivation and subjective happiness in terms of proactive personality traits. This thesis is a first in the literature as it examines whether there is a significant relationship between proactive personality traits, motivation for success and subjective happiness of teacher candidates studying at a state university. Research to be done in future can also be expanded with larger sample groups and including teacher candidates from different faculties. In addition, universities can take precautions to increase teacher candidates' proactive personality traits and happiness levels. One of these precautions can be to introduce classes about proactive personality traits and subjective happiness. Keywords: Teacher Candidates, Proactive Personality, Subjective Happiness, Motivation for Successen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.subjectPersonalityen_US
dc.subjectKişilik özelliklerien_US
dc.subjectPersonality traitsen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectMutluluken_US
dc.subjectHappinessen_US
dc.subjectProaktif kişiliken_US
dc.subjectProactive personalityen_US
dc.subjectÖznel mutluluken_US
dc.subjectSubjective happinessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectproaktif kişiliken_US
dc.subjectöznel mutluluken_US
dc.subjectbaşarı motivasyonuen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.subjectProactive Personalityen_US
dc.subjectSubjective Happinessen_US
dc.subjectMotivation for Successen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının proaktif kişilik özellikleri, başarı motivasyonları ve öznel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of relationship among proactive personality traitsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid660819en_US
dc.institutionauthorAyçiçek, Abdullah-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

198
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.