Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArslan, Recep Şahin-
dc.contributor.authorDoğan, Sıdıka Işık-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:13:00Z-
dc.date.available2023-02-06T20:13:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZmGpfAo05VpBmIX99M9oC2QehiQVWn2cT03BLH_hLJHN-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49766-
dc.description.abstractBu çalışma, planlı biçime odaklanma modelinin, hedef biçimlerin öğrenilmesindeki etkinliğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, planlı biçime odaklanma modelinin ve ders kitabındaki mevcut öğretim modelinin, öğrencilere 'Health' ünitesinin kazanımlarını sağlama yönündeki etkililiğini incelemiştir. Araştırmaya katılanlar, Muğla iline bağlı Milas'taki bir devlet ortaokulunda okuyan 5. sınıf öğrencileridir (n = 60). Araştırma, iki mevcut 5. sınıfın, deney ve kontrol grubu olarak atandığı yarı deneysel bir araştırmadır. Ön test, ilerleme başarı testi ve son testten toplanan veriler SPSS 17.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilere ünitenin kazanımlarını sağlamada hangi öğretim modelinin daha etkili olduğunu analiz etmek amacıyla, ilerleme başarı testi puanları ve grupların son test puanları bağımsız örnekler t-testi ile analiz edilmiştir. Uygulamanın zaman içindeki etkilerini ölçmek için tekrarlanan ölçümler ANOVA uygulanmıştır ve bu her iki öğretim modelinin de öğrencilerin ön-testten son teste kadar puanlarını yükseltmelerinde etkili olduğunu göstermiştir. Verilerin istatistiksel analizi, ilerleme başarı testi sonuçlarına göre planlı biçime odaklanma modelinin, ders kitabındaki öğretim modelinden anlamlı şekilde daha etkili olduğunu göstermiştir [t(58)= 2.67; p=0.010]. Son testin sonuçları iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediyse bile [t(58)= -1.058: p= 0.294]; son testte deney grubunun ortalaması (M=60.86), kontrol grubunun ortalamasından (M=55.86) daha yüksek çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed at investigating the effectiveness of planned focus on form in the learning of the target forms. The study specifically examined the effectiveness of planned focus on form and the teaching model in the textbook on the 5th graders in terms of enabling learners to gain the objectives of the target unit 'Health'. The participants of the study were 5th grade learners (n= 60) studying at a state secondary school in Milas in the district of Muğla province. The research was a quasi-experimental research design in which two intact 5th grade classes were assigned as experimental and control groups. The data collected from pre-test, progress achievement test, and the post-test were analysed using the SPSS 17.0. The progress achievement test scores and post-test scores of the subjects were analyzed through independent samples t-test in order to analyze which instructional treatment was more effective in terms of enabling learners to gain the objectives of the unit. Repeated measures ANOVA test was also administered in order to measure the effects of the treatment in time, which indicated that both treatment types were effective in increasing the learners' scores from pre-test to post-test. The statistical analysis of data indicated that planned focus on form was significantly more effective than the regular instruction according to the results of the progress achievement test [t(58)= 2.67; p=0.010]. Even through the results of the post-test did not indicate a statistically significant difference between the two groups [t(58)= -1.058: p= 0.294]; the experimental group (M=60.86) performed better than the control group (M=55.86) in the post-test.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBiçimen_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectDil öğrenimien_US
dc.subjectStudy of languagesen_US
dc.subjectDilbilgisien_US
dc.subjectGrammaren_US
dc.subjectPlanlı biçime odaklanmaen_US
dc.subjectPlanned focus on formen_US
dc.subjectYabancı dilen_US
dc.subjectForeign languageen_US
dc.subjectYabancı dil eğitimien_US
dc.subjectForeign language educationen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectÖğrenme yöntemlerien_US
dc.subjectLearning methodsen_US
dc.subjectİngilizceen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.titleThe effectiveness of planned focus on form instruction in the learning of English grammar in an English as a foreign language contexten_US
dc.title.alternativePlanlı biçime odaklanma modelinin İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğrenildiği bir bağlamda İngilizce dil bilgisi öğrenimindeki etkililiğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid563642en_US
dc.institutionauthorDoğan, Sıdıka Işık-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.