Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49766
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Arslan, Recep Şahin | - |
dc.contributor.author | Doğan, Sıdıka Işık | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:13:00Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:13:00Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZmGpfAo05VpBmIX99M9oC2QehiQVWn2cT03BLH_hLJHN | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49766 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma, planlı biçime odaklanma modelinin, hedef biçimlerin öğrenilmesindeki etkinliğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, planlı biçime odaklanma modelinin ve ders kitabındaki mevcut öğretim modelinin, öğrencilere 'Health' ünitesinin kazanımlarını sağlama yönündeki etkililiğini incelemiştir. Araştırmaya katılanlar, Muğla iline bağlı Milas'taki bir devlet ortaokulunda okuyan 5. sınıf öğrencileridir (n = 60). Araştırma, iki mevcut 5. sınıfın, deney ve kontrol grubu olarak atandığı yarı deneysel bir araştırmadır. Ön test, ilerleme başarı testi ve son testten toplanan veriler SPSS 17.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilere ünitenin kazanımlarını sağlamada hangi öğretim modelinin daha etkili olduğunu analiz etmek amacıyla, ilerleme başarı testi puanları ve grupların son test puanları bağımsız örnekler t-testi ile analiz edilmiştir. Uygulamanın zaman içindeki etkilerini ölçmek için tekrarlanan ölçümler ANOVA uygulanmıştır ve bu her iki öğretim modelinin de öğrencilerin ön-testten son teste kadar puanlarını yükseltmelerinde etkili olduğunu göstermiştir. Verilerin istatistiksel analizi, ilerleme başarı testi sonuçlarına göre planlı biçime odaklanma modelinin, ders kitabındaki öğretim modelinden anlamlı şekilde daha etkili olduğunu göstermiştir [t(58)= 2.67; p=0.010]. Son testin sonuçları iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediyse bile [t(58)= -1.058: p= 0.294]; son testte deney grubunun ortalaması (M=60.86), kontrol grubunun ortalamasından (M=55.86) daha yüksek çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed at investigating the effectiveness of planned focus on form in the learning of the target forms. The study specifically examined the effectiveness of planned focus on form and the teaching model in the textbook on the 5th graders in terms of enabling learners to gain the objectives of the target unit 'Health'. The participants of the study were 5th grade learners (n= 60) studying at a state secondary school in Milas in the district of Muğla province. The research was a quasi-experimental research design in which two intact 5th grade classes were assigned as experimental and control groups. The data collected from pre-test, progress achievement test, and the post-test were analysed using the SPSS 17.0. The progress achievement test scores and post-test scores of the subjects were analyzed through independent samples t-test in order to analyze which instructional treatment was more effective in terms of enabling learners to gain the objectives of the unit. Repeated measures ANOVA test was also administered in order to measure the effects of the treatment in time, which indicated that both treatment types were effective in increasing the learners' scores from pre-test to post-test. The statistical analysis of data indicated that planned focus on form was significantly more effective than the regular instruction according to the results of the progress achievement test [t(58)= 2.67; p=0.010]. Even through the results of the post-test did not indicate a statistically significant difference between the two groups [t(58)= -1.058: p= 0.294]; the experimental group (M=60.86) performed better than the control group (M=55.86) in the post-test. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Biçim | en_US |
dc.subject | Form | en_US |
dc.subject | Dil öğrenimi | en_US |
dc.subject | Study of languages | en_US |
dc.subject | Dilbilgisi | en_US |
dc.subject | Grammar | en_US |
dc.subject | Planlı biçime odaklanma | en_US |
dc.subject | Planned focus on form | en_US |
dc.subject | Yabancı dil | en_US |
dc.subject | Foreign language | en_US |
dc.subject | Yabancı dil eğitimi | en_US |
dc.subject | Foreign language education | en_US |
dc.subject | Yabancı dil öğretimi | en_US |
dc.subject | Foreign language teaching | en_US |
dc.subject | Öğrenme yöntemleri | en_US |
dc.subject | Learning methods | en_US |
dc.subject | İngilizce | en_US |
dc.subject | English | en_US |
dc.title | The effectiveness of planned focus on form instruction in the learning of English grammar in an English as a foreign language context | en_US |
dc.title.alternative | Planlı biçime odaklanma modelinin İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğrenildiği bir bağlamda İngilizce dil bilgisi öğrenimindeki etkililiği | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 137 | en_US |
dc.department | PAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 563642 | en_US |
dc.institutionauthor | Doğan, Sıdıka Işık | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.