Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49767
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorErem, Erdem-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:13:00Z-
dc.date.available2023-02-06T20:13:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZmkU6loYL351gNn3TPVgYxEeUvvEOseMImXhW6bG2G2t-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49767-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, öğretmen yetiştirme programında yer alan Müze Eğitimi dersine ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada, Müze Eğitimi dersinin sınıf öğretmeni adaylarının mesleki gelişimlerine katkıları ve derslerde yaşanan sorunlara odaklanmıştır. Müze Eğitimi dersi, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programı sekizinci döneminde yer alan seçmeli bir derstir. Araştırmacı tarafından tasarlanan etkinlikler, dersi alan 14 gönüllü öğretmen adayıyla birlikte gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak belirlenmiştir. Tasarlanan öğretim etkinliklerinin sonunda, öğrencilerin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma verileri, katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Görüşme dökümleri araştırmacı tarafından alınarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda dört ana tema ve 22 alt temaya ulaşılmıştır. Uygulanan Seçmeli Müze Eğitimi dersinin öğretmen adaylarının müze eğitimine yönelik farkındalıklarını arttırdığı belirlenmiştir. Bunun yanında, mesleki, iletişimsel, yaratıcı, yenilikçi düşünme becerilerini, kültürel farkındalıklarını, entelektüel birikimlerini, öz güvenlerini arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca eğlenerek öğrendikleri, yaşantısal öğrenmeyi yaşadıkları ortaya konmuştur. Son olarak, dersin seçmeli olması, öğrencilerin ekonomik sıkıntıları ve dersin saatinin az olması gibi sorunlar engelleyiciler olarak ifade edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study is to reveal pre-service primary school teachers' views on Museum Education course which is an elective course on teacher training programs. Research is mainly focused on Museum Education Course's contributions to pre-service teachers' professional development and factors preventing the course's success. Museum Education is an elective course which is offered on the 8th semester of Ege University College of Education's Department of Elementary Education's Primary Education Program. The researcher designed and conducted course activities with 14 voluntary pre-service teachers taking the course. This qualitative research is a case study. The researcher consulted to participants' views at the end of the course activities. Research data was collected through individual semi-structured interviews with participants. The researcher transcribed the interviews and analyzed the data through content analysis. Analyses suggested 22 sub themes gathered around four main themes. The main finding of the research is the Museum Education course promoted participants awareness regarding museum education. Additionally, participants reported their professional skills, communication skills, creativeness, innovative thinking skills, cultural awareness, intellectual accumulations and self-confidences were augmented. Furthermore, experience-based course activities were informative and entertaining for the participants. Lastly, among the reported preventive factors were economic problems, limited course hours and elective stance of the course.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüzeciliken_US
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectDrama eğitimien_US
dc.subjectDrama educationen_US
dc.subjectEğitici eğitimien_US
dc.subjectTrainer trainingen_US
dc.subjectGörsel sanatlar eğitimien_US
dc.subjectVisual arts educationen_US
dc.subjectMüze eğitimien_US
dc.subjectMuseum educationen_US
dc.subjectOkul-müzeen_US
dc.subjectSchool-museumen_US
dc.subjectProgram değerlendirmeen_US
dc.subjectProgram evaluationen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.subjectSchool teachersen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının seçmeli müze eğitimi dersine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeInvestigation of pre - service teachers'views on elective museum education courseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid564196en_US
dc.institutionauthorErem, Erdem-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.