Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49777
Title: İlköğretim temel müzik eğitim programındaki (5-6-7 ve 8. sınıflar) (Orff-kodaly-dalcroze) müzik öğretim yöntemlerinin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri
Other Titles: Teachers'insights into the application of orff
Authors: Kale, Merve Nur
Advisors: Akyüzlüer, Fatıma
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Müzik
Music
Eğitim programları
Education programs
Müzik dersi
Music lesson
Müzik eğitimi
Music education
Müzik öğretimi
Music learning
Ortaokul öğretmenleri
Secondary school teachers
Ortaokullar
Secondary schools
Program değerlendirme
Program evaluation
Öğretim yöntemleri
Teaching methods
Öğretmen görüşleri
Teacher opinions
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu çalışmanın temel amacı, 2006 yılında yürürlüğe giren "Temel İlköğretim Müzik Öğretim Programı"nda yer alan kazanımların temelini oluşturan müzik öğretim yöntemlerinin müzik öğretmenleri tarafından bilinirliğinin ve farkındalığının, "Orff -Kodaly- Dalcroze Müzik Öğretim Yöntemleri"nin uygulanmasına ilişkin tecrübe ve görüşlerinin ortaya konmasıdır. Çalışmanın uygulama bölümünde araştırma yöntemlerinden "nitel araştırma yöntemi" kullanılmıştır. Çalışmanın taşıdığı özellikler ve literatürde çoğunlukla nicel araştırma yöntemlerinde hipotez kullanıldığı için "aras¸tırma sorusu/soruları" olus¸turmak makul bir seçenek haline gelmis¸tir. Çalıs¸mada öncelikle "örnek olay" incelemesi yapılmıs¸tır. Bir veya daha az sayıda birbiriyle ilgili denek üzerinde yapılan ayrıntılı çalıs¸ma olarak tanımlanabilen örnek olay çalıs¸masında, yapılan derinlemesine sorgulama ile bir kis¸i, grup veya kurum hakkında ayrıntılı veriler elde edilebilmektedir. Örnek olay çalıs¸masında veri toplama teknigˆi olarak, aras¸tırma sorularından olus¸turulmus¸ soru kagˆıdı kullanılmıs¸tır. Aras¸tırma soruları gözlem türlerinden "katılımlı gözlem" teknigˆi ve önceden belirlenmiş soruların bulunduğu bir teknik olan mülakat türlerinden "biçimsel mülakat" teknigˆi ile cevaplandırılmıs¸tır. Çalıs¸manın özelligˆi geregˆi katılımlı gözlem ve biçimsel mülakat sırasında daha önce belirlenmemis¸ ancak ögˆrenilmesi gerekli konularla ilgili olarak araştırmacının genel bir yol haritasına sahip olduğu ancak, cevaplayıcının bilgi ve ilgi düzeyine göre ek sorularla konunun değişik boyutlarının irdelendiği bir teknik olan "yarı-biçimsel mülakat" teknigˆinden yararlanılarak aras¸tırmanın genis¸letilmesi s¸ansı yakalanmıs¸tır. Çalışmada araştırma çalışma grubu, Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okullarında 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda görev yapmakta olan 22 müzik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada katılımcılar olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Oldukça yaygın olarak kullanılan bu teknikte esas, görüşmeye katılmayı kabul eden herkesin araştırmaya dahil edilebilmesidir. Araştırmanın katılımcılarını 17 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenler tarafından en çok bilinen yöntemin Orff Schulwerk yöntemi olduğu; Kodaly yönteminin ise Orff Schulwerk yöntemine göre daha az bilindiği tespit edilmiştir. Dalcroze yönteminin ise neredeyse hiç bilinmediği sonucuna varılmıştır.
The main aim of this study is to reveal the awareness of the music teaching methods which are the basis of the gains in the "Basic Elementary Music Teaching Program", in 2006, and the experiences and opinions of "Orff -Kodaly- Dalcroze Music Teaching Methods" . "Qualitative research method" was used in the application part of the study. It has become a reasonable option to create a "research question / question" because of the nature of the work and the hypothesis used in the literature mostly in quantitative research methods. In the study, "case studies" were conducted first. In the case study, which can be defined as a detailed study on one or more related subjects, detailed data about a person, group or institution can be obtained by in-depth inquiry. In the case study, the questionnaire created from the research questions was used as the data collection technique. The research questions were answered by a "formal interview" technique from interview types, which is a technique of observation, "observation" technique and pre-determined questions. Using the "semi-formal interview" technique, a technique in which the researcher has a general roadmap for the issues that need to be learned but not previously determined during participatory observation and formal interviews, but where the respondent has different questions about additional questions and a chance to expand the research has been caught. The research group in the study consists of 22 music teachers who are working in institutions affiliated to the Uşak Provincial Directorate of National Education. Participants in the study were determined by sampling method, which is not easily based on probability. This technique, which is widely used, is essential for anyone who agrees to participate in the interview to be included in the investigation. The participants of the study consist of 17 teachers. It is concluded in the research that the most common method known by teachers is the Orff Schulwerk method; Kodaly method is less known than Orff Schulwerk method. The Dalcroze method is almost unknown.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFb3-2WBJnnsU80DUjR8RLr15Sjr3VmG688BdAJ-s8rBW
https://hdl.handle.net/11499/49777
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

390
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.