Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49791
Title: Yeşil pazarlama kapsamında çevresel tutumun çevreci marka sadakati üzerine etkisi
Other Titles: Effect of environmental attitude as part of green marketing on eco - brand loyalty
Authors: Kalburan, Çetin
Advisors: Haşıloğlu, Selçuk Burak
Keywords: İşletme
Business Administration
Marka
Brand
Pazarlama
Marketing
Tutumlar
Attitudes
Tüketici tutumları
Consumer attitudes
Yeşil pazarlama
Green marketing
Çevreci pazarlama
Environmental marketing
Çevresel davranışlar
Environmental behaviours
Çevre
yeGil pazarlama
ekosentrik tutum
antroposentrik tutum
çevresel davranıG
marka farkındalığı
marka sadakati
yapısal eGitlik modellemesi.
Environment
green marketing
ecocentric attitude
anthropocentric attitude
environmental behavior
brand awareness
brand loyalty
structural equation modeling.
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Araştırmada çevresel tutum, ekosentrik (doğa merkezli) ürün tutumu, antroposentrik (insan merkezli) ürün tutumu, çevresel davranış, çevreci marka farkındalığı ve çevreci marka sadakati arasındaki nedensel ilişkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın özgünlüğüne katkı sağlaması amacıyla, tüketicileri sınıflandırmada önemli bir ayırt edici unsur olacağı varsayılarak çevresel tutum bir bütün olarak değil ekosentrik tutum, antroposentrik tutum ve çevreye karşı ilgisizlik olarak ele alınmıştır. Araştırmanın yöntemi, gizil değişkenlerin kullanımı avantajına sahip, değişkenlerdeki hataların belirlenmesine olanak sağlayan yapısal eşitlik modellemesidir. Araştırmada modeller yol analizi ile test edilmiş, ilgili hipotezlerin desteklenip desteklenmediği ortaya konulmuştur. Araştırmada test edilen modeller ürünlere karşı tutumların önemini ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularına göre, ekosentrik ve antroposentrik tutumların çevreci davranışlara etkisi farklılık göstermekte ve çevreci ürünlerden beklentileri farklı olan tüketicilerin çevreci davranışları arasında farklılıklar bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Çevre, yeGil pazarlama, ekosentrik tutum, antroposentrik tutum, çevresel davranıG, marka farkındalığı, marka sadakati, yapısal eGitlik modellemesi.
This research aimed to investigate the causal relationship between "environmental attitude", "ecocentric attitude towards products", "anthropocentric attitude towards products", "environmental behavior", "eco-brand awareness" and "eco-brand loyalty". In order to contribute to the originality of the research, environmental attitudes have been discussed as ecocentric attitude, anthropocentric attitude and apathy towards the environment. Research method was structural equation modeling that allows the identification of errors in variables and it has the advantage of the use of latent variables. In the study models and hypotheses have been tested by path analysis. Models have been tested that reveals the importance of attitudes towards products. According to the findings, there were differences between the effect of ecocentric attitude and the effect of anthropocentric attitude regarding environmental behavior. There were also differences between environmental behaviors in terms of attitudes toward products. Keywords: Environment, green marketing, ecocentric attitude, anthropocentric attitude, environmental behavior, brand awareness, brand loyalty, structural equation modeling.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKXXnI3DDowYQWXns3ZsdAgLe-7odhvftrtznhRQ9QlIh
https://hdl.handle.net/11499/49791
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.