Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖztürk, Nurettin-
dc.contributor.authorKaraman, Sibel-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:13:54Z-
dc.date.available2023-02-06T20:13:54Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwS79p7qztH-v99hwQX1YdhWWdn0skf21Qeim62dZO7SD-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49798-
dc.description.abstractTüm dil yaklaşımı, bütüncül öğrenmeyi temel alan yapılandırıcı bir yaklaşımdır. Yaklaşıma göre dil; tüm bileşenleriyle bütündür ve öğrenme sürecinde dil becerileri –okuma, yazma, dinleme, konuşma- bütünleştirilmelidir, dil bilgisi bağımsız olarak değil dil kullanım sürecinde kolayca öğrenilir. Öğrenme sürecinde gerçek araç gereçler benimsenir. Ölçme değerlendirmede, gözlem, ürün dosyaları, kontrol listeleri gibi bütüncül bir değerlendirme yapmaya olanak sağlayan informal değerlendirme türleri tercih edilir. Bu araştırmanın amacı, tüm dil yaklaşımının temel ilkelerinin –dil becerilerilerinin bütünleştirilmesi, dil bilgisinin dil kullanımı sürecinde verilmesi, informal değerlendirme türlerinin benimsenmesi, yapılandırmacı yaklaşıma dayanması- Türkçe öğretimi programlarındaki dil bilgisi anlayışına yansıyıp yansımadığını ortaya koymaktır. Bu amaçla 1981 Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı (6, 7 ve 8. sınıflar), 2006 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7 ve 8. sınıflar), 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) ve 2017 Türkçe Öğretim Programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) nitel veri analizi yöntemlerinden olan içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre tüm dil yaklaşımının dayandığı yapılandırmacı yaklaşım 1981 Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı'nda benimsenmemiş diğerlerinde benimsenmiştir. 1981 Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı'nda informal değerlendirme türlerinden yalnızca gözleme yer verilirken diğerlerinde informal değerlendirme türleri ve araçlarına büyük oranda yer verilmiştir. Dil becerilerinin bütünleştirilmesi ve dil bilgisinin bağımsız olarak ele alınmaması ilkesi tüm programlarda benimsenmiştir. Tüm dil yaklaşımı ilkeleri tüm programlarda yer almaktadır ancak bu ilkeler 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda ve 2017 Türkçe Öğretim Programı'nda daha belirgin olarak yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractWhole language approach is a constructive approach based on holistic learning. According to approach, it is a whole with all its components. In the learning process, language skills; such reading, writing, listening, speaking as, should be integrated. Grammar cannot be learned independently, but can be learned easily in the language use process. Authentic materials are adopted in the learning process. At assesment, Inforrmal evaluation types like; observation forms, portfolio, checklists, providing holistic assesment, are preferred. The purpose of this research is, to integrate the language skills, to learn grammar in the language use process, to adopt informal assessment types, putting forward whether the basic principles of the whole language approach reflects understanding of grammar in Turkish teaching programs or not. For this purpose 1981 Primary Education Turkish Language Education Program (6th, 7th and 8th grade), 2006 Primary Education Turkish Language Teaching Program (6th, 7th and 8th grade), 2015 Turkish Language Teaching Program (5th, 6th, 7th and 8th grade) 2017 Turkish Curriculum (5th, 6th, 7th and 8th grades) have been investigated by using content analysis method which is qualitative data analysis method. According to research findings ; constructive approach, on which the whole language approach is based, is adopted in other Turkish Education Program except for , 1981 Basic Education Schools. In 1981 Basic Education Schools in Turkish Education Program, only observation from informal evaluation types, is given prominence while informal evaluation types and tools are commonly used in other programs. Integration of language skills and the principle that grammar is not handled independently are adopted in all programs. Basic principles of the whole language approach are taken part in all programs but these principles are more specificially avaliable in 2015 Turkish Language Teaching Program and 2017 Turkish Language Teaching Programs.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDilbilgisien_US
dc.subjectGrammaren_US
dc.subjectEğitim programlarıen_US
dc.subjectEducation programsen_US
dc.subjectTürkçe eğitimien_US
dc.subjectTurkish educationen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectTurkish teachingen_US
dc.subjectÖğretim programlarıen_US
dc.subjectTeaching curriculumsen_US
dc.titleTüm dil yaklaşımı ışığında Türkçe öğretimi programlarındaki dil bilgisi öğretimi üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeIn the light of whole language approachen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid511167en_US
dc.institutionauthorKaraman, Sibel-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

498
checked on Jul 31, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.