Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49882
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇekbaş, Yüksel-
dc.contributor.authorAcer, Şeyhmus-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:12Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:12Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUfDcHPbfaw7LV2ZU5Bhk2xXrxP4Omg3J2q8c4VTNVHqy-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49882-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, astronomi dersinde kullanılan oyun temelli etkinliklerin, astronomi dersi alan fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomiye yönelik akademik başarıları, astronomiye yönelik ilgi ve tutumları üzerine etkisini incelemektir. Ayrıca oyun temelli etkinliklerin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin, oyun temelli etkinliklere yönelik görüşlerini incelemekte amaçlanmıştır. Bu çalışma; Denizli ilinde bulunan Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan ve astronomi dersine kayıtlı üçüncü sınıfta bulunan, deney grubunda 25 ve kontrol grubunda 25 olacak şekilde toplam 50 fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, iki şubeden oluşan üçüncü sınıfın bir şubesi deney grubu diğer şubesi ise kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubu ile oyun temelli etkinlikler gerçekleştirilirken, kontrol grubunun dersleri ise mevcut astronomi ders öğrenme kazanımları doğrultusunda işlenmeye devam edilmiştir. Nicel veri toplama aracı olarak; Astronomiye Yönelik Akademik Başarı Testi, Astronomiye Yönelik İlgi Ölçeği ve Astronomi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan Süreç Değerlendirme Formu uygulanmıştır. Toplanan nicel verilerin istatistiksel analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında, oyun temelli etkinliklerin astronomiye yönelik akademik başarıyı, istatistiksel olarak anlamlı derecede artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının astronomiye yönelik ilgi ve tutumlarında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak kontrol grubu öğrencilerinin tutum puanlarında düşüş yaşanmasına karşın deney grubu öğrencilerinin astronomiye yönelik tutum puanlarında artış yaşanmıştır. Deney grubundaki öğretmen adaylarına uygulanan süreç değerlendirme formundan elde edilen bulgulara baktığımızda; bu araştırmada kullanılan oyun temelli etkinliklerin, dersi daha eğlenceli hale getirmede, derse aktif katılım sağlamada, öğrenmelerin daha kolay gerçekleşmesinde büyük bir etkisi olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca öğretmen adayları, bu tür oyunların yükseköğretimde etkili olabileceği gibi, daha çok ortaokul seviyesinde kullanılmasının uygun olacağını belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of game-based activities used in astronomy lessons on the academic achievements, interests and attitudes of pre-service science teachers who take astronomy lessons towards astronomy. In addition, it was aimed to examine the opinions of the experimental group students, in which the game-based activities were applied, about the game-based activities. This work; The study was carried out with a total of 50 pre-service science teacher, 25 in the experimental group and 25 in the control group, who were studying at Pamukkale University, Faculty of Education, Science Education Department in Denizli and were in the third year registered to the astronomy course. In this study, in which the mixed research method was used, one branch of the third class consisting of two branches was assigned as the experimental group and the other branch was assigned as the control group. While game-based activities were carried out with the experimental group, the lessons of the control group continued to be taught in line with the current astronomy course learning outcomes. As a quantitative data collection tool; Academic Achievement Test for Astronomy, Interest for Astronomy Scale and Astronomy Attitude Scale were used. The Process Evaluation Form prepared by the researcher was used as a qualitative data collection tool. SPSS program was used for statistical analysis of the collected quantitative data. Content analysis method was used for the analysis of qualitative data. Considering the findings of the research, it was concluded that game-based activities statistically significantly increased academic achievement towards astronomy. There was no statistically significant difference in the interest and attitudes of pre-service teacher towards astronomy. However, although there was a decrease in the attitude scores of the control group students, there was an increase in the attitude scores of the experimental group students towards astronomy. When we look at the findings obtained from the process evaluation form applied to the pre-service teacher in the experimental group; It is understood that the game-based activities used in this research have a great effect on making the lesson more enjoyable, providing active participation in the lesson, and making learning easier. In addition, pre-service teachers stated that such games can be effective in higher education and that it would be appropriate to use them more at secondary school level.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectAstronomien_US
dc.subjectAstronomyen_US
dc.subjectFen bilgisi eğitimien_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectİlgien_US
dc.subjectInteresten_US
dc.titleOyun temelli etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi başarılarına, astronomiye yönelik ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of game - based activities on preservice science teacher achievement in astronomyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid771278en_US
dc.institutionauthorAcer, Şeyhmus-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

166
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.