Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHöl, Devrim-
dc.contributor.authorAydın, İrem-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:13Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:13Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkpp_uduDTpgQhLYzKmShUIZ7NjU_eWe6ofo1dPzCgGPL-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49888-
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin dil değerlendirmesine ilişkin algılarını araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin güçlü ve zayıf yönlerini, öğretmenler tarafından belirtilen zorluklar için olası kaynakları ve yabancı dil (L2) değerlendirmesindeki ihtiyaçlarını ortaya çıkarmaktadır. Bu araştırma için nitel tanımlayıcı araştırma deseni benimsenmiştir. Veriler, Türkiye'de görev yapan 116 İngilizce öğretmeni ile çevrimiçi yarı yapılandırılmış yazılı görüşme kullanılarak toplanmıştır. Veri yönetimi ve analizi için MAXQDA Analytics Pro 2022 kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen sonuçlar, İngilizce öğretmenlerinin dil değerlendirmede güvenirlik ve geçerliliği sağlamada kendilerini yeterince güçlü ve yeterli gördüklerini göstermiştir. Diğer taraftan, öğretmenlerin dil testlerinin derecelendirilmesinde, testlerin tasarlanmasında ve maddelerin yazılmasında kendilerini zayıf ve yetersiz gördükleri tespit edilmiştir. Öğretmenler tarafından belirtilen bu sorunların kaynakları dış etkenler ve eğitim sistemi olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin görüşleri, değerlendirme süreçlerini olumsuz etkileyen en büyük dışsal faktör olarak veli katılımını görürken, eğitim sistemine ilişkin bulgular okul yönetiminin baskılarını, ders saatlerinin yetersizliğini ve müfredat yoğunluğunun değerlendirme süreçlerini olumsuz etkilediğini ortaya çıkarmıştır. İhtiyaçları konusunda, bu çalışmadaki öğretmenlerin en temel ihtiyacının dil değerlendirmesinde kullanılacak gerekli donanım olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle İngilizce öğretmenliği eğitimi programları, akademik kurumlar ve gelecekteki araştırmalar için çeşitli öneriler ve eğitsel çıkarımlar sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ölçme, değerlendirme, test etme, algılar, güçlü yönler, zayıf yönler, ihtiyaçlar.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate perceptions of Turkish in-service English as a foreign language (EFL) teachers on language assessment. In fact, exploring teachers' strengths and weaknesses as well as the possible sources for their challenges and their needs in foreign language (L2) assessment were the main objectives of this study. A qualitative descriptive research design was adopted for this study. The data were collected using online semi-structured written interview with 116 Turkish EFL teachers. For data management and analysis, MAXQDA Analytics Pro 2022 was employed. The results obtained from the interviews indicated that Turkish EFL teachers perceived themselves strong and sufficient enough in ensuring the reliability and validity in language assessment. On the other hand, it was found that the teachers perceived themselves weak and insufficient in the rating procedure of language tests, designing tests and writing items. The sources of these problems stated by the teachers were identified as external factors and the education system. The views of the teachers showed that while they saw parental involvement as the biggest external factor that negatively affected their assessment processes, the findings regarding the education system revealed that the problems such as the pressures of the school administration, the insufficiency of course hours, and the intensity of the curriculum negatively affected the assessment processes. As for their needs, this study found that the most basic need of the teachers was the necessary equipment to be used in language assessment. The study makes recommendations for EFL teacher education programs, academic institutions, and future research and offers the educational implications of the research's findings. KeyWords: Language assessment, testing, evaluation, perception, strengths, weaknesses, needs.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim ihtiyaçlarıen_US
dc.subjectTraining needsen_US
dc.subjectEğitsel değerlendirmeen_US
dc.subjectEducational assessmenten_US
dc.subjectMesleki zorluken_US
dc.subjectCareer challengeen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.subjectÖğretmen algısıen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectİkinci dil öğretimien_US
dc.subjectSecond language teachingen_US
dc.subjectÖlçmeen_US
dc.subjectdeğerlendirmeen_US
dc.subjecttest etmeen_US
dc.subjectalgılaren_US
dc.subjectgüçlü yönleren_US
dc.subjectzayıf yönleren_US
dc.subjectihtiyaçlar.en_US
dc.subjectLanguage assessmenten_US
dc.subjecttestingen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectstrengthsen_US
dc.subjectweaknessesen_US
dc.subjectneedsen_US
dc.titleInvestigating perceptions of Turkish EFL teachers upon L2 assessmenten_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil değerlendirmesine ilişkin algılarının incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid739462en_US
dc.institutionauthorAydın, İrem-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1en-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.