Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaraoğlu, İzzet Baki-
dc.contributor.authorİlavlı, Fatma Gülten-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:13Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:13Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkqzIw9NxBifB-sZR5mGjWrRKzAncjGMTNO7DIK-o-yxq-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49889-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerilerinin, çocukların benlik kavramları üzerinde yordayıcı etkisinin ve sosyal beceriler alt boyutları ile benlik kavramının demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır. İlişkisel tarama modeli ve nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, Denizli ili, Pamukkale, Merkezefendi ilçelerinde, 405 okul öncesi eğitimi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri "Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği-Osbed Öğretmen Formu" ve "Purdue Okul Öncesi Çocuklar için Benlik Kavramı" ölçekleri aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin bir kısmı için basit regresyon analizi(Simple Regression) ve "Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği" toplam puanları ve alt boyutlarıyla ilgili değişkenlere ait veriler normal dağılım göstermediği için nonparametrik istatistiksel teknikler olan Mann - Whitney U ve Kruskall Wallis H testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, çocukların sosyal becerilerinin, çocukların sosyal başlangıç becerilerinin, çocukların akademik destek becerilerinin, çocukların arkadaşlık becerilerinin ve çocukların duygularını yönetme becerilerinin benlik kavramlarını anlamlı bir şekilde yordamadığı belirlenmiştir. Anne eğitim durumuna göre çocukların "Başlangıç Becerileri" ve "Akademik Destek Becerileri" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Annelerin sahip oldukları mesleklere göre "Başlangıç Becerileri", "Akademik Destek Becerileri", "Arkadaşlık Becerileri" , "Duyguları Yönetme Becerileri" ve "Genel Sosyal Becerileri" değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Annelerin yaşlarına göre çocukların "Duyguları Yönetme Becerileri" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Baba eğitim durumuna göre çocukların "Başlangıç Becerileri", "Arkadaşlık Becerileri", "Duyguları Yönetme Becerileri" ve "Genel Sosyal Becerileri" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Baba Meslek durumuna göre çocukların "Arkadaşlık Becerileri", "Duyguları Yönetme Becerileri" ve "Genel Sosyal Becerileri" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Babaların yaşlarına göre çocukların "Akademik Destek Becerileri" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Sahip oldukları kardeş sayılarına göre çocukların "Başlangıç Becerileri", "Arkadaşlık Becerileri", "Duyguları Yönetme Becerileri" ve "Genel Sosyal Becerileri" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Anne eğitim durumuna, anne meslek durumuna, anne yaş durumuna, baba eğitim durumuna, baba meslek durumuna, baba yaş durumuna ve kardeş sayısı durumuna göre çocukların "Benlik Kavramları" arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the predictive effect of preschool children's social skills on their self-concepts. In addition, it was investigated whether social skills and self-concept differ according to demographic characteristics. The sample of the study, in which the relational screening model and quantitative methods were used, consists of 405 pre-school education students in Denizli province, Pamukkale and Merkezefendi districts. The data of the study were collected through the "Preschool Social Skills Assessment Scale-Osbed Teacher Form" and "Purdue Self-Concept for Preschool Children" scales. To answer the research questions, simple regression analysis (Simple Regression) and "Preschool Social Skills Assessment Scale" total scores and sub-dimensions of "Initial Skills", "Academic Support Skills", "Friendship Skills" and "Emotional Management Skills" variables and Nonparametric statistical techniques Mann - Whitney U and Kruskall Wallis H tests were used since the data belonging to the "Self-Concept" variables did not show normal distribution. Considering the results of the study, it was determined that children's social skills, children's social initiation skills, children's academic support skills, children's friendship skills and children's ability to manage their emotions did not significantly predict self-concepts. It was determined that there was a statistically significant difference between the "Starting Skills" and "Academic Support Skills" of the children according to the educational status of the mother. It was determined that there was no statistically significant difference between the variables of "Starting Skills", "Academic Support Skills", "Friendship Skills", "Emotion Management Skills" and "General Social Skills" according to the professions of the mothers. It has been determined that there is a statistically significant difference between the "Skills of Managing Emotions" of the children according to the ages of the mothers. It has been determined that there is a statistically significant difference between the children's "Beginning Skills", "Friendship Skills", "Emotional Management Skills" and "General Social Skills" according to the educational status of the father. It has been determined that there is a statistically significant difference between the "Friendship Skills", "Emotional Management Skills" and "General Social Skills" of the children according to the Father's Occupational status. It has been determined that there is a statistically significant difference between the "Academic Support Skills" of the children according to the age of the fathers. According to the number of siblings they have, it was determined that there is a statistically significant difference between the "Beginning Skills", "Friendship Skills", "Emotion Management Skills" and "General Social Skills". It has been determined that there is no statistically significant difference between the "Self-Concepts" of the children according to the mother's education status, mother's occupation, mother's age, father's education, father's occupation, father's age and number of siblings.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBenliken_US
dc.subjectEgoen_US
dc.subjectBenlik kavramıen_US
dc.subjectSelf concepten_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectSocial skillen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerilerinin benlik kavramlarını yordayıcı etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of the predictive list of pre - school children's self - concept of social skillsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid737334en_US
dc.institutionauthorİlavlı, Fatma Gülten-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.dept22.08. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.