Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49890
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAğbuğa, Bülent-
dc.contributor.authorBakır, Mensüre-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:13Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:13Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkvUc5Gh4Aoxgn2PF2EV-0pAfh3V0pgO6cKW6x_CwISh1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49890-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akademik mükemmeliyetçilik düzeyleri ile öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaçla Odacı, Kalkan ve Çıkrıkçı (2017) tarafından geliştirilen 13 maddelik 5'li likert tipinde puanlanan Akademik Mükemmeliyetçilik ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin alt boyutları "kendinden şüphe" "karşılaştırma" ve " idealleştirme" şeklindedir. Bir diğer ölçme aracı ise, Sherer ve arkadaşları (1982) tarafından geliştirilmiş daha sonra Yıldırım ve İlhan (2010) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan Genel Öz Yeterlik ölçeğidir. Ölçeğin alt boyutları "başlama", "yılmama" ve " sürdürme çabası ve ısrar" şeklindedir. 5'li likert tipi olan ölçek, 17 maddeden oluşmakta ve 11 tanesi ters puanlanmaktadır. Ölçekler 2020-2021 Bahar döneminde öğrenim gören Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 95, Antrenörlük Eğitimi Bölümü 71, Rekreasyon Bölümü 50 ve Spor Yöneticiliği Bölümü 50 olmak üzere toplam 266 öğrenciye (136 kadın, 130 erkek) uygulanmıştır. Elde edilen veriler, Açımlayıcı Analiz, Pearson Korelasyonu, Bağımsız Gruplarda T Testi ve Tek Yönlü ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda Genel Öz Yeterlik puanları incelendiğinde, sınıf düzeyleri, bölümleri ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı bir farkın olmadığı saptanırken, Akademik Mükemmeliyetçilik genel ortalama puanıyla negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin Akademik Mükemmeliyetçilik puanları incelendiğinde ise, kadınların "kendinden şüphe", "idealleştirme" ve genel ortalama puanlarının erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Bir diğer bulgu ise, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü okuyan öğrencilerin "karşılaştırma", "idealleştirme" ve akademik mükemmeliyetçilik genel ortalama puanlarının Rekreasyon ve Spor Yöneticiliği bölümü okuyan öğrencilerin puanlarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Diğer yandan, sınıf düzeyleri bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir farkın çıkmadığı bulunmuştur. Araştırma sonucunda çıkan farklılıkların nedeninin toplumun belirlediği cinsiyet rolleri, öğrencilerin sporcu kimlikleri ve bölümlerin mesleki profillerinden kaynaklandığı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Akademik Mükemmeliyetçilik, Genel Öz Yeterlik, Öz yeterlik, Mükemmeliyetçiliken_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the academic perfectionism levels and self-efficacy beliefs of the Faculty of Sports Sciences students in terms of various variables. For this purpose, the 13-item Academic Perfectionism scale, which was developed by Odacı, Kalkan, and Çıkrıkçı (2017), was used. The sub-dimensions of the scale are "self-doubt", "comparison" and "idealization". Another measurement tool is the General Self-Efficacy scale, which was developed by Sherer et al. (1982) and later adapted into Turkish by Yıldırım and İlhan (2010). The sub-dimensions of the scale are "starting", "not giving up" and "continuing effort and persistence". The 5-point Likert-type scale consists of 17 items and 11 of them are reverse scored. The scales were applied to a total of 266 students (136 female, 130 male) studying in the 2020-2021 Spring semester, including 95 from the Faculty of Sport Sciences, Department of Physical Education and Sports Teaching, 71 from the Coaching Education Department, 50 from the Recreation Department and 50 from the Sports Management Department. Obtained data were analyzed using Exploratory Analysis, Pearson Correlation, Independent Groups T-Test and One-Way ANOVA. As a result of the analysis, when the General Self-Efficacy scores were examined, it was determined that there was no significant difference in terms of grade levels, departments and gender variables, while it was found that there was a negative significant relationship with the Academic Perfectionism general average score. When the Academic Perfectionism scores of the students were examined, it was seen that the women's "self-doubt", "idealization" and general average scores were significantly higher than the male students. Another finding is that the "comparison", "idealization" and academic perfectionism general average scores of the students studying at the Department of Physical Education and Sports Teaching were found to be statistically significantly higher than the scores of the students studying at the Department of Recreation and Sports Management. On the other hand, no statistically significant difference was found in terms of grade levels. It is thought that the reason for the differences in the results of the research is the gender roles determined by the society, the athlete identities of the students and the professional profiles of the departments. Keywords: Academic Perfectionism, General Self-Efficacy, Self-efficacy, Perfectionismen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAkademik Mükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectGenel Öz Yeterliken_US
dc.subjectÖz yeterliken_US
dc.subjectMükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectAcademic Perfectionismen_US
dc.subjectGeneral Self-Efficacyen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectPerfectionismen_US
dc.titleSpor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akademik mükemmeliyetçilik düzeyleri ile öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of academic perfectionism levels and self - efficacy beliefs of Sports Sciences Faculty students in terms of various variablesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid737489en_US
dc.institutionauthorBakır, Mensüre-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

212
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.