Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğutaş, Aysun-
dc.contributor.authorAkdaş, Sahire-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:19:32Z-
dc.date.available2023-02-06T20:19:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiCTM0rjWuhcQEBRSEeq_IWiD5CFL7AMdUmGEt_4yiuEg-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49930-
dc.description.abstractDünyada özellikle son zamanlarda alternatif eğitim programı olarak çok fazla tercih edilen ev okulu uygulaması, çoğu ülkelerde (Amerika Birleşik Devletleri, Güney Afrika, Fransa, İtalya, Norveç, Rusya, Ukrayna, Avustralya, Yeni Zelanda gibi.) yasal olarak uygulanması ve dikkat çekici başarı sonuçları elde edilmesine rağmen Türkiye'de henüz yasal değildir ve üzerine yapılan araştırmalar sınırlı sayıdadır. Bu çalışma, ev okulu uygulamasının Türkiye şartları göz önünde bulundurulduğunda uygulanıp uygulanamayacağına dair görüşleri ve önerileri saptamak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ailelere ve öğretmenlere göre Türkiye'de ev okulunun uygulanabilirliğine bakılacağı için nitel yöntemlerden biri olan fenomenoloji deseni ve analizinde de içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Denizli ili ilkokullarında görev yapan 15 öğretmen ve ilkokulda çocuğu olan 15 veli oluşturmaktadır. Ev okulu, Türkiye'de kullanılan bir uygulama olmadığından öğretmen ve ailelerde ortaya çıkabilecek kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin önüne geçebilmek amacıyla aile ve öğretmenlere belirli bir süre ev okulu hakkında eğitim verilerek eğitim sonrasında gönüllü aile ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verilerini toplamak için kullanılan veri toplama aracı, yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Katılımcılarla yapılan görüşmelerde oluşabilecek veri kaybını önlemek için katılımcıların onayı alınarak ses kaydı yapılmıştır. Ses kaydının yanında, oluşabilecek herhangi bir teknik arıza sonucu veri kaybının önüne geçebilmek için not tutma tekniği kullanılmış ve görüşme boyunca katılımcıların cevapları not alınmaya çalışılmıştır. Veri analizi sonucunda alternatif bir eğitim anlayışı olan ev okul uygulamasının Türkiye'de de yasal olarak uygulanabilirliği konusunda daha çok olumlu görüşler vardır. Bunun yanında olumsuz görüşlere sahip katılımcılar da bulunmaktadır. Ayrıca görüşmelerde ev okulu uygulamasının hem avantajları hem de dezavantajları olabileceği vurgulanmıştır. Son olarak da katılımcılar Türkiye'deki eğitim sisteminde ve çocukların eğitiminde sorun olarak gördükleri durumlara getirilebilecek çözüm önerileri sunmuşlardır. Araştırmanın sonucunda alternatif bir uygulama olarak ev okulu uygulamasının yeterli alt yapı ve devlet desteği sağlandığında Türkiye'de uygulanabilirliği düşünülebilir. Bu amaçla evde aile etkileşimli etkinlik ya da olası pandemi süreçlerinde uygulanabilecek alternatif olarak devlet destekli çalışmalar yapılabilir. Ev okulu hakkında isteyen velileri bilgilendirmek, kaynak temini ve süreci takip edebilmek adına yeterli sayıda rehberlik servisi ve gerekli uzmanların bulunduğu ev okulu dernekleri kurulabilir. Tercih etmek isteyen çalışan aileler için annelere esnek mesai saatleri planlanabilir. Uygulanabilirliğinin test edilmesine ilişkin pilot bir çalışma yapılabilir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, homeschooling, which has been preferred as an alternative education program in the world, is legally implemented in many countries such as the United States, South Africa, France, Italy, Norway, Russia, Ukraine, Australia, New Zealand. Although many remarkable results of implications have been obtained, it is not legal in Turkey yet and there is very limited research on homeschooling. This study was carried out to determine the perceptions and suggestions about whether the homeschooling program can be implemented considering the conditions of Turkey. To reveal the perceptions of families and teachers about homeschooling, qualitative method was used in this study. Since the perceptions of teachers and families about homeschooling will be taken in the study, the phenomenology design was used to gather data and content analysis method was used to analyze the data. The sample of the research consists of 15 teachers working in state primary schools in Denizli province in the 2020-2021 academic year and 15 parents whose children are studying in primary school. Since homeschooling is not applied in Turkey a training was given to teachers and parents about homeschooling to prevent misconceptions and lack of knowledge; at the end of the training interviews were held with volunteer families and teachers. As a data collection tool semi-structured interview was used. As a semi-structured interview form open-ended questions were asked to teacher and parent participants in order to determine the perceptions of teachers and families about homeschooling. In order to prevent data loss that may occur during the interviews, the audio recording was used with the consent of the participants. In addition to the audio recording, note-taking technique was used with the possibility of any technical malfunction. The analysis of the data obtained was made by using the content analysis method. As a result of data analysis, there are more positive opinions about application of homeschooling as a legal alternative education in Turkey but there are also negative opinions. Additionally, it has emerged that there can be both advantages and disadvantages of homeschooling. Finally, participants expressed their recommendations to problems within the Turkish educational system and education of children. As a result of the research some recommendations are as follows; homeschooling as an alternative educational practice can be applied in Turkey when adequate infrastructure and state support are provided. In this context, state-supported studies can be carried out as an alternative education which can be applied at home within family interactive activities or during the pandemic process. Homeschooling associations with sufficient number of guidance services and necessary experts can be established in order to inform parents about homeschooling, provide resources, and follow the process. Flexible working hours can be planned for mothers who prefer this educational system and are working full time. A pilot study can be conducted to test its' applicability.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAilelere ve öğretmenlere göre Türkiye'de ev okulunun (homeschooling) uygulanabilirliğien_US
dc.title.alternativeApplicability of homeschooling in Turkey according to families and teachersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid760020en_US
dc.institutionauthorAkdaş, Sahire-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

156
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.