Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49931
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Arslan, Recep Şahin | - |
dc.contributor.author | Acar, Feride | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:19:32Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:19:32Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiDt59JhMF51RRV7UzLCA5-kVSsVJKB7WLvH4B2Y6_N-- | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49931 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma, "Çocuklar için Felsefe (P4C)" yaklaşımının yabancı dil olarak İngilizce öğrenen özel yetenekli 7. sınıf öğrencilerin eleştirel düşünme ve İngilizce konuşma becerileri üzerindeki etkililiğini araştırmak amacı ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Denizli Nezihe Derya Baltalı Bilim ve Sanat Merkezinde (Bilsem) öğrenim gören ve özel yetenekli olarak tanılanmış 23, 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Karma araştırma deseninin benimsendiği çalışmada, rastlantısal yolla atanan deney ve kontrol grubunun katılımıyla nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler Cornell Eleştirel Düşünme Testi (CCTT) X seviyesi ve Cambridge İngilizce Konuşma Testi Okullar için A2 seviyesi aracılığı ile nitel veriler ise deney grubu katılımcıları tarafından yazılan yansıtıcı günlük ve araştırmacı tarafından hazırlanan değerlendirme formları aracılığı ile toplanmıştır. Nicel veri toplama araçları katılımcılara ön test ve son test şeklinde uygulanmış ve uygulama toplam 10 hafta devam etmiştir. Kontrol grubu ile olağan Bilsem İngilizce konuşma dersi etkinlikleri uygulanırken, deney grubu ile ahlak, insan hakları, adalet, bilgi felsefesi gibi felsefi kavramları ele alan P4C yaklaşımına dayandırılarak hazırlanmış İngilizce konuşma dersleri yürütülmüştür. Nitel veriler içerik analizi yöntemi ile nicel veriler ise SPSS programı aracılığı ile betimsel ve bağımsız örneklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, İngilizce konuşma becerisi açısından her iki grubun da puanlarında bir artış meydana gelmiş, yalnız iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Çalışmanın diğer bir değişkeni olan eleştirel düşünme becerileri açısından ise, kontrol grubunun ön test ve son test puanları arasında hafif derecede bir düşüş meydana geldiği, deney grubunun puanlarında ise bir artış meydana geldiği görülmüş ve bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, çalışmada elde edilen nitel veriler ışığında, deney grubu katılımcılarının deneyimledikleri P4C uygulamaları konusunda genel olarak olumlu dönütler verdiği ortaya konmuştur. Sonuç olarak, P4C yaklaşımının uygulanması ile yürütülen İngilizce konuşma derslerinin özel yetenekli öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerinde olumlu etkiler yarattığı, İngilizce konuşma becerilerinde ise bir gelişme meydana geldiği, fakat bu gelişmenin istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı söylenebilir. Araştırma sonuçlarına dayanarak, P4C uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlayabileceğini ve bu yüzden öğretim programlarına erken yaştan başlamak üzere bütünleştirilmesi ve öğretmenlerin P4C konusunda gereken eğitimleri alması önerilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | This study was carried out to investigate the effectiveness of the "Philosophy for Children (P4C)" approach on the critical thinking and English speaking skills of 7th-grade gifted students learning English as a foreign language. The sample of the study consists of 23, 7th-grade students who were identified as gifted and study at Denizli Nezihe Derya Baltalı Science and Art Center (SAC), Denizli, Türkiye. The research was carried out in the second term of the 2021-2022 academic year. A mixed research design was adopted in the study with the participation of randomly assigned experimental and control groups. While quantitative data were collected through the Cornell Critical Thinking Test (CCTT) X level and the Cambridge English Speaking Test (A2 level for Schools), qualitative data were collected through reflective diaries written by the experimental group participants and evaluation forms prepared by the researcher. Quantitative data collection instruments were administered to the participants in the form of pre-test and post-test, and the treatment lasted for 10 weeks. While the control group followed the usual SAC English speaking lesson program, English speaking lessons based on the P4C approach on philosophical concepts such as morality, human rights, justice, and epistemology were carried out with the experimental group. Qualitative data were analyzed using content analysis method, and quantitative data were analyzed via SPSS program using descriptive and independent sample t-test. According to the findings obtained in the study, there was an increase in the scores of both groups in terms of English speaking skills, but there was not a statistically significant difference between the two groups. In terms of critical thinking skills, the other variable of the study, it was seen that there was a slight decrease between the pre-test and post-test scores of the control group and an increase in the scores of the experimental group and it was found that this difference was statistically significant. In addition, in the light of the qualitative data obtained in the study, it was revealed that the experimental group participants generally provided positive feedback on the P4C practices they experienced. As a result, it can be said that English speaking lessons conducted with the implementation of the P4C approach created positive effects on the critical thinking and English speaking skills of gifted students, but it did not create a significant effect on their English speaking skills. Based on the findings of the research, it can be suggested that P4C practices can contribute to the development of students' critical thinking skills, therefore it should be integrated into the education programs starting from an early age and teachers should get training on P4C. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Yabancı dil eğitimi | en_US |
dc.subject | Foreign language education | en_US |
dc.title | Enhancing critical thinking and English speaking skills of gifted students through "Philosophy for Children (P4C) approach" in an EFL context | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen özel yetenekli öğrencilerin eleştirel düşünme ve İngilizce konuşma becerilerinin "Çocuklar için Felsefe (P4C)" yaklaşımı aracılığı ile geliştirilmesi | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.department | PAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 767496 | en_US |
dc.institutionauthor | Acar, Feride | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.