Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49963
Title: Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Other Titles: The relationship between ıntelligence category social studies teacher candidates'learning strategies
Authors: Tarhan, Özge
Advisors: Erdem, Ali Rıza
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Aday öğretmenler
Candidate teachers
Sosyal bilgiler
Social studies
Sosyal bilgiler dersi
Social studies course
Sosyal bilgiler öğretimi
Social studies teaching
Çoklu zeka
Multiple intelligence
Öğrenme
Learning
Öğrenme stratejileri
Learnin strategies
Öğrenme yöntemleri
Learning methods
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin zeka alanları ve öğrenme stratejileri arasında bir fark olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Anabilim dalında öğrenim gören 218 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Çoklu Zeka Ölçeği ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği Kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Kullanılmıştır.
The aim of this studyis identify the relationship between the multiple intelligence(s) category in a multiple intelligence theory and learning strategies, with gender and grade.The sample of the study consists of 218 fourth grade students at department of Social Sciences Education in Pamukkale University in 2008-2009 academic year. In data collection student?s personal informaion, Multiple Intelligence Scale and Learning Strategies Scale have been used. The data have been analyzed by using the techniques such as t test, Variance Analysis and Pearson Correlation Coefficient.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgt6czesftlPwWbKToXXII5g-iLlvPRGHSj08YF-c6gGi
https://hdl.handle.net/11499/49963
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.