Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49963
Title: | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Other Titles: | The relationship between ıntelligence category social studies teacher candidates'learning strategies | Authors: | Tarhan, Özge | Advisors: | Erdem, Ali Rıza | Keywords: | Eğitim ve Öğretim Education and Training Aday öğretmenler Candidate teachers Sosyal bilgiler Social studies Sosyal bilgiler dersi Social studies course Sosyal bilgiler öğretimi Social studies teaching Çoklu zeka Multiple intelligence Öğrenme Learning Öğrenme stratejileri Learnin strategies Öğrenme yöntemleri Learning methods |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin zeka alanları ve öğrenme stratejileri arasında bir fark olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Anabilim dalında öğrenim gören 218 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Çoklu Zeka Ölçeği ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği Kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Kullanılmıştır. The aim of this studyis identify the relationship between the multiple intelligence(s) category in a multiple intelligence theory and learning strategies, with gender and grade.The sample of the study consists of 218 fourth grade students at department of Social Sciences Education in Pamukkale University in 2008-2009 academic year. In data collection student?s personal informaion, Multiple Intelligence Scale and Learning Strategies Scale have been used. The data have been analyzed by using the techniques such as t test, Variance Analysis and Pearson Correlation Coefficient. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgt6czesftlPwWbKToXXII5g-iLlvPRGHSj08YF-c6gGi https://hdl.handle.net/11499/49963 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.