Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49980
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHöl, Devrim-
dc.contributor.authorMutlu, Ajda-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:20:33Z-
dc.date.available2023-02-06T20:20:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCKI1qV6Ze4RNXg0-J0BzKps7iJJhnIUYvmTuIjsr5l7l-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49980-
dc.description.abstractİngilizce öğretmenlerinin öğretime yönelik değerlendirme uygulamalarına atfedilen önem, araştırmacılar tarafından yapılan çok sayıda araştırma ile bağlantılı olarak artmıştır. Araştırma, öğretmenlerin değerlendirme uygulamalarının değerlendirmeye yönelik inanışlarından etkilendiğini desteklemektedir. İnanışlar ve uygulamalar arasında karşılıklı bir ilişki olduğundan, bu araştırma öğretmenlerin değerlendirme görüşlerinin bir çerçeveye oturtulması açısından yüksek düzeyde öneme sahiptir. Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı'nda K-12 düzeyinde görev yapan İngilizce öğretmenleri üzerine bir araştırma yapılması, İngilizce öğretmenlerinin değerlendirme uygulamalarını geliştirmelerine katkı sağlama olasılığı açısından kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, bu çalışmada, İngilizce öğretmenlerinin değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri, uygulamaları ve değerlendirme surecinde yasadıkları zorluklar araştırılmıştır. Bu çalışmada karma yöntem araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında İngilizce öğretmenlerinden rastgele örnekleme yöntemiyle anket (n=257) kullanılarak veriler toplanmıştır. Nitel bölümde (n=25) İngilizce öğretmenlerinden araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma bulgularında İngilizce öğretmenlerinin değerlendirme amaçlarının öğrencilerin güçlü ve zayıf yönleri hakkında edinme, öğretmenlerin öğretim yöntemleri hakkında dönüt almaları ve öğrencilere geri bildirimde bulunma olarak belirlenmiştir. Buna ek olarak sıklıkla tercih edilen değerlendirme yöntemlerinin bilgisayar teknolojisi kullanma, öğretmenlerin ortak çalışması ile oluşturma ve öğretmenlerin bireysel çalışmalardan oluştuğu tespit edilmiştir. Ayrıca İngilizce öğretmenlerin, öznel ve nesnel testler, öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi gibi değerlendirme yöntemleri kullanmaları gerektiği konusunda hemfikir oldukları belirlenmiştir. Öte yandan İngilizce öğretmenleri değerlendirme türü tercihlerinde biçimlendirici değerlendirme yöntemini özetleyici değerlendirme yöntemine göre daha sık tercih etmişlerdir. Ayrıca değerlendirme sonrası dönüt verilmesi ve öğrencilerin değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirilmesi öğretmenler tarafından genellikle kullanılmıştır. Bunlara ek olarak, İngilizce öğretmenlerinin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini değerlendirmede kullandıkları geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemlerine ilişkin inanışları farklılık göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin değerlendirme inanışlarını ve uygulamalarını etkileyen faktörler arasında öğretmenlerin değerlendirme yeterliliği, öğrencilerin dil yeterliliği, okul türü ve eğitim politikası gibi faktörler öne çıkmıştır. Son olarak öğretmenlerin değerlendirme sürecinde karşılaştıkları güçlükler arasında öğrencilerin düşük motivasyon düzeyi, düşük seviyedeki dil yeterliliği, eksik hazır bulunuşluk düzeyi ve teknolojik yetersizlikler yer almıştır. Anahtar Kelimeler: İngiliz dili eğitimi, ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirme inanışları, ölçme ve değerlendirme uygulamalarıen_US
dc.description.abstractThe importance attributed to the teaching assessment practices of English teachers has increased in conjunction with the high number of research conducted by researchers. The current research confirms that teachers' assessment practices in foreign language teaching classrooms are influenced by their assessment beliefs. Because beliefs and practices are inversely correlated, this research is crucial for defining teachers' assessment practices. In addition, researching English teachers working at the K-12 level in the Ministry of National Education is of critical importance in terms of the possibility of contributing to the development of English teachers' assessment practices. Therefore, in this study, the beliefs of English teachers about their assessment forms, their assessment practices, and the challenges they experienced in the assessment process were investigated. In this study, a mixed-methods research approach was used. For the quantitative part of the research, the data were gathered from English teachers through a questionnaire (n=257) and a random sampling technique. In the qualitative part (n=25), data were collected from English teachers using an interview form developed by the researcher. The results of the study indicated that the objectives of assessments for English teachers were to inform teachers about their instruction, to notify students about their progress, and to inform students about their progress. It was discovered that the most frequently preferred assessment tool to develop test items consisted of the use of computer technology, teachers' collaborative work, or teachers' studies. In addition, English teachers agreed that they should use a variety of methods, such as subjective and objective testing, self-assessment, and peer assessment. Moreover, it was identified that English teachers preferred formative assessment more than summative assessment in EFL classrooms. In addition, giving feedback following the assessment process and informing the students about the assessment criteria were mostly approved by the teachers. Additionally, the beliefs of English teachers about alternative and traditional assessment methods used in reading, writing, listening, and speaking skills differed. Moreover, teachers pointed out several factors such as teachers' assessment proficiency, students' language proficiency, school type, and education policy for affecting their assessment beliefs and practices. Finally, the difficulties faced by teachers in the assessment process included students' low motivation level, low language proficiency level and being unready and technological inadequacies. Keywords: English language education, assessment, assessment beliefs, assessment practicesen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitim bilimleri enstitüsüen_US
dc.subjectEducation Science institudeen_US
dc.subjectİngiliz dili eğitimien_US
dc.subjectölçme ve değerlendirmeen_US
dc.subjectölçme ve değerlendirme inanışlarıen_US
dc.subjectölçme ve değerlendirme uygulamalarıen_US
dc.subjectEnglish language educationen_US
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjectassessment beliefsen_US
dc.subjectassessment practicesen_US
dc.titleTurkish EFL teachers'beliefs, practices and challenges on assessmenten_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin değerlendirmeye ilişkin inanışlarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid741068en_US
dc.institutionauthorMutlu, Ajda-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1en-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.