Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArslan, Yunus-
dc.contributor.authorSaldamlı, Yunus Emre-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:20:33Z-
dc.date.available2023-02-06T20:20:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCNVh7LaP1mQY_hFxuF-_CJuw8mRHMNms7l43oAHo4oX_-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49981-
dc.description.abstractÖğretim elemanları, eğitim-öğretim etkinliklerinin merkezinde yer alan anahtar rolündeki bireylerdir. Bu nedenle dijital araç ve kaynaklara erişim konusunda bilgi ve becerilere sahip olmaları bir gereksinimden çok zorunluluk haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında görevli öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerine erişim düzeylerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Ek olarak bu araştırmada, Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Erişim Ölçeğinin Türk kültüründe geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma; betimsel, kesitsel ve nicel boyutta yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi Türkiye'nin farklı coğrafi bölgelerinde yer alan üniversitelerin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında görevli 209 öğretim elemanı (149 erkek, 60 kadın) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Fakültelerde Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Erişim Ölçeği yoluyla toplanmıştır. Araştırma verileri Bağımsız Örneklemler T testi ve Tek Yönlü ANOVA testiyle analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan analizler sonucunda bilgi ve iletişim teknolojilerine erişim düzeyi yaş aralığına, coğrafi bölgelere ve mesleki kıdem yılına göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Buna karşılık, bilgi ve iletişim teknolojilerine erişim düzeyi cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaşmamaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen bulguların dijital bölünme kapsamında ve ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dijital bölünme, bilgi ve iletişim teknolojilerine erişim, dijital uçurum, sayısal bölünme, öğretim elemanı ve dijital teknolojilere erişimi.en_US
dc.description.abstractInstructors are individuals in the key role at the center of educational activities. Fort his reason, it has become a necessity to have knowledge and skills in accessing digital tools and resources. This research aims to determine the access levels of the instructors in physical education and sports teaching programs to information and communication technologies and examine them in terms of various variables. In addition, this study conducted validity and reliability studies of the Access to Information and Communication Technologies Scale in Turkish culture. Research; descriptive, cross-sectional and quantitative dimensions. The study sample consisted of 209 (149 male, 60 female) research assistant working in physical education and sports teaching programs in different geographical regions of Turkey. The research data were collected through the Faculties Access to Information and Communication Technologies Scale. Research data were analyzed with the Independent Samples T test and One Way ANOVA test. As a result of the research's analyses, the level of access to information and communication technologies differs significantly according to age range, geographical regions, and professional seniority years. On the other hand, access to information and communication technologies does not differ significantly by gender. The research findings were discussed within the scope of digital division and within the framework of the relevant literature. Keywords. Digital divide, access to information and communication technologies, digital divide, digital divide, teaching staff and access to digital technologies.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectDigital divideen_US
dc.subjectaccess to information and communication technologiesen_US
dc.subjectdigital divideen_US
dc.subjectdigital divideen_US
dc.subjectteaching staff and access to digital technologiesen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programlarında görevli öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerine erişimi: Dijital bölünme üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeInstructors'access to information and communication technologies in Physical Education and Sports Teaching programs : A study on the digital divideen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid741065en_US
dc.institutionauthorSaldamlı, Yunus Emre-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.