Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİvrendi, Asiye-
dc.contributor.authorSöyler, Sevil Kalıpçı-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:20:34Z-
dc.date.available2023-02-06T20:20:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVkokr6m0UFvg_3qs-E7TIgehbF3M2u_7MeeSRtHlSguM-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49991-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı "İnce Motor Becerilerine Yönelik Eğitim Programı'nın"ince motor beceriler, okula hazır bulunuşluk ve öz-düzenleme üzerindeki etkisini incelemektir.Araştırmada ön test-son test, kalıcılık testi ve kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubunu anasınıfına devam eden 16'sı deney, 15'i kontrol olmak üzere toplam 31 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın deney grubunda yer alan çocuklara İnce Motor Beceri Çerçevesinde Hazırlanan Eğitim Programı uygulanırken,kontrol grubunda yer alan çocuklara öğretmenleri tarafından oluşturulan günlük eğitim programı uygulanmıştır. Deney grubuna eğitim programında yer alan günlük eğitim akışlarının tamamında incemotor gelişim için gerekli ve temel nitelik taşıyan kolun kullanımı, elin kullanımı ve parmakların kullanımını kapsayan etkinliklere hem oyun zamanı sınıf düzenlemesinde hem de etkinliklerde yer verilmiştir. Eğitim programı deney grubuna sekiz hafta boyunca, haftada üç gün (Pazartesi – Çarşamba– Cuma) olmak üzere toplam 24 gün uygulanmıştır. Araştırmanın verileri İnce Motor Beceri Ölçme Aracı, Metropolitan Okul Olgunluğu Testi ve Baş-Ayak-Diz-Omuz Davranışsal Öz-Düzenleme Testi aracılığıyla toplanmıştır. Ön test puanlarını belirlemek için çalışma grubunda yer alan çocukların tamamına Metropolitan Okul Olgunluğu Testi, BADO Öz-düzenleme Ölçme Aracı ve İnce Motor Beceri Ölçme Aracı uygulanmıştır.Deneysel uygulama sonrasında ise aynı ölçme araçları kullanılarak yapılan deneysel işlemin etkililiğini belirlemeye hizmet eden son test uygulamaları yapılmıştır. Ayrıca, dört hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre,Metropolitan Okul Olgunluğu Testinin kelime ve genel bilgiler alt boyutundan elde edilen son test puanlarının deney ve kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşmadığı belirlenmiştir. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi'nin eşleştirme, kopyalama,cümle ve sayı alt boyutu ileBaş-Ayak-Diz-Omuz Davranışsal Öz-Düzenleme Testi ve İnce Motor Beceri Ölçme Aracı'ndan elde edilen puanların deney ve kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu saptanmıştır. Tüm durumlarda deney grubu lehine farklılıklar söz konusudur. Ayrıca, deney grubuna ait ince motor beceri son test puanlarının kalıcılık puanlarına göre farklılaşmadığı, kalıcılık puanların deneysel işlemin kalıcı olduğuna dair bir kanıt olduğu düşünülebilir. Çalışmanın bulgularıİnce Motor Beceri Çerçevesinde Hazırlanan Eğitim Programı'nınçocukların ince motor becerilerini, öz-düzenleme becerilerini ve okula hazır bulunuşluklarınıdesteklemesi açısından alan yazına katkı sağlamaktadır. Anahtar Kelimeler: İnce Motor Becerileri, Öz-Düzenleme, Okula Hazırbulunuşluken_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of the fine motor education program on fine motor skills, school readiness levels and self-regulation skills of children attending preschool. The study is designed as quasi experimental model, which consisted of pretest-posttest, permanence test and control group. The sample of the study consisted of 31 children, 16 of which were in experimental and 15 of them were in control group. In this study, while the fine motor education program was implemented to the children in experimental group, the daily education program was implemented to the children in the control group. In the experimental group, activities that included arm using, hand using and finger using were implemented in all of the daily education flow. Also, classroom environment were enriched by such activities during play time.The education program was implemented to the experimental group three times a week (Monday- Wednesday-Friday) during 8 weeks, totaling 24 days. The data were collected by using the Fine Motor Skills Test, Metropolitan School Maturity Test, and Head-Toes-Knee-Shoulder Behavioral Self-Regulation Scale. In order to determine the pre-test scores of children, the Fine Motor Skills Test, Metropolitan School Maturity Test, and Head-Toes-Knee-Shoulder Behavioral Self-Regulation Scale were implemented. After the education program was completed, posttests were conducted by using the same measures to examine the effectiveness of the program. Also, permanence test was conducted to determine the continuity of the program's effect. In analyzing the data, Mann Whitney U and Wilcoxon Signed-Rank tests were used. Theresults of the study show that the posttest scores obtained from the Metropolitan School Maturity Test's words and general information sub-dimensions did not statistically and significantly differ according to the experimental and control groups. Children's scores in Metropolitan School Readiness Test's sub-dimensions ofmatching, copying, sentence and number, Head-Foot-Knee-Shoulder Behavioral Self-Regulation Test and Fine Motor Skill Measurement Testwere found to statistically and significantly differ according to the experimental and control group. There were differences in favor of the experimental group in all cases.Also, the results of the permanence test showed that there was no difference between the scores of fine motor skills' post and permanence tests. This shows an evidence as to the continuing effects of the program. The results of this study contribute to the literature by presenting supporting results of fine motor education program on children'sfine motor skills, school readiness levels and self-regulation skills. Key words: Fine Motor Skills, Self-Regulation, School Readinessen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAnasınıflarıen_US
dc.subjectNursery classesen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitim programlarıen_US
dc.subjectEducation programsen_US
dc.subjectHazırbulunuşluken_US
dc.subjectReadinessen_US
dc.subjectMotor becerileren_US
dc.subjectMotor skillsen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectÇocuk-okul öncesien_US
dc.subject; Öz düzenleme becerisien_US
dc.subjectSelf-regulationen_US
dc.subjectİnce motor becerilerien_US
dc.subjectFine motor skillsen_US
dc.subjectİnce Motor Becerilerien_US
dc.subjectÖz-Düzenlemeen_US
dc.subjectOkula Hazırbulunuşluken_US
dc.subjectFine Motor Skillsen_US
dc.subjectSelf-Regulationen_US
dc.subjectSchool Readinessen_US
dc.titleİnce motor eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların ince motor beceri, okula hazır bulunuşluk düzeyi ve öz-düzenleme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of fine motor education program on fine motor skillsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.departmentPAU, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid546377en_US
dc.institutionauthorSöyler, Sevil Kalıpçı-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

340
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.