Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50137
Title: İnternetin işletmelerin pazarlama faaliyetleri üzerine etkileri: Denizli doğal taş ve mermer sektöründe bir araştırma
Other Titles: Effects of internet on the marketing activities of enterprises : a research on natural stone and marble industry in Denizli
Authors: Özcan, Sami Ozan
Advisors: Koçoğlu, Duygu
Keywords: İşletme
Business Administration
Elektronik pazarlama
Electronic marketing
Pazarlama
Marketing
İnternet
Internet
İnternet kullanımı
Internet use
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Başlangıçta bir iletişim teknolojisi olarak ortaya çıkan internet sunduğu fırsatlar nedeniyle kısa sürede hızlı bir şekilde gelişme kaydetmiştir. Özellikle kullanıcılar arasında sağladığı zengin etkileşim yönü, internetin diğer iletişim araçlarından çok daha hızlı yaygınlaşmasını sağlamıştır. Bu hızlı gelişme ile birlikte her geçen gün daha fazla kullanıcı interneti kullanırken, internet teknolojileri de sürekli gelişerek evrimleşmiş ve yeni uygulamalar ortaya çıkmıştır.Bu çalışmada yerli ve yabancı literatür incelenmiş ve internet ortamındaki gelişmelerin, işletmelerin pazarlama faaliyetlerine ne şekilde etki ettiği saptanmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda gerçekleştirilen saha çalışması ile işletmelerin interneti, pazarlama faaliyetlerinde ne kadar etkin kullandıkları araştırılmıştır. Araştırma neticesinde işletmelerin çeşitli özelliklerine göre internet pazarlamaya verdikleri önem dereceleri de ortaya konmuştur.Halen hızlı bir şekilde gelişim ve değişim gösteren internet teknolojilerinin, işletmelerin gelecekteki pazarlama faaliyetleri açısından neler getireceği dikkatle izlenmelidir. İnternet sadece teknolojik bir olgu olarak görülmemeli, kitlelerin yaşam biçimlerini derinden etkileyen bir güç olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Bu gücün farkında olan işletmelerin bir adım öne çıkarak rekabet avantajı sağlamaları kaçınılmazdır.
At first emerged as a communication technology, internet, has improved rapidly in a short time because of it?s benefits. Especially providing high interaction level between users, internet grew up much more rapidly than the other communication technologies. As a result of this improvement, everyday more and more people use internet. Also internet technologies improve continuously and new practises are emerging.In this study, local and internetational literature is reviewed and how the advances in the Internet environment affects enterprises? marketing activities is investigated. At the same time with the performed fieldwork, it is invesitgated that how enterprises use the Internet on their marketing activities. As a result of research, importance of internet marketing for businesses is revealed according to various aspects of these businesses.It should be carefully monitored what the future will bring to the enterprises? marketing activities according to currently evolving and developing Internet technologies. Internet should not only seen as a technological phenomenon, it should be taken into consideration, Internet is a power that should change masses lifestyles deeply. It is inevitable that the enterprises which are aware of this power will be one step ahead and gain competitive advantage.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXhMM78pXLz3s7duGd6o9VnvnxCEVFV5shNt-bsJYBLpt
https://hdl.handle.net/11499/50137
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.