Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50156
Title: İlköğretim I. kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişki
Other Titles: The relationship of the fifth grade students in the first echelon of elementary education between students'learning style preferences with mathematics academic achievement and attitudes towards this class
Authors: Utanır, Serpil
Advisors: Akyıldız, Hayrettin
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Akademik başarı
Academic achievement
Başarı
Success
Matematik
Mathematics
Matematik dersi
Mathematics lesson
Öğrenci tutumu
Student attitude
Öğrenme
Learning
Öğrenme tercihi
Learnering preference
Öğrenme yöntemleri
Learning methods
İlköğretim
Primary education
İlköğretim öğrencileri
Primary education students
Öğrenme
Öğrenme Stili
Tutum
Akademik Başarı
Matematik
Learning
Learning Styles
Attitude
Academic Achievement
Mathematics
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmada, ilköğretim birinci kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarıları ve bu derse yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Denizli ili merkezinde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarının birinci kademe 5. sınıfında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise 750 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, `Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği' ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Matematik Tutum Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde değeri, aritmetik ortalama, standart sapmanın hesaplanmasından, `Pearson Korelasyon Katsayısı', `T-testi', `Tek Yönlü Varyans Analizi'nden yararlanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlar şu şekildedir; Öğrencilerin öğrenme stilleri alt boyutlarından ses, otorite, hareketlilik, motivasyon, sorumluluk alma, öğrenmede çeşitlilik, görsel öğrenme stili ve işitsel öğrenme stiline sahip olma ile matematik dersindeki akademik başarıları arasında anlamlı farklılık vardır. Öğrencilerin öğrenme stilleri alt boyutlarından hareketlilik, motivasyon, görsel öğrenme stili, işitsel öğrenme stili, dokunsal öğrenme stili, kararlılık, yapısalcılık ve zaman tercihi ile matematik dersine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bunun yanı sıra öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarıları ile bu derse yönelik tutumları arasında anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stili, Tutum, Akademik Başarı, Matematik
In this study, the relationship of the fifth grade students in the first echelon of elementary education, between students? learning style preferences with mathematics academic achievement and attitudes towards this lesson, was examined.In this study, the research method was survey. The population of the study is fifth grade elementary schools in the centre of Denizli during the period of 207-2008 education period. The sample of the study consists of 750 fifth grade students. In the research, `Marmara Learning Style Scale? and `The attitudes towards Mathematics Scale? developed by the researcher. Percentage, frequency level, mean and Standard deviation, `Pearson Correlation Coefficient?, `T-Test?, `One-Way Analysis of Variance? was used in analysis of the datas.As the result of this study; significant differences were found between voice, authority, mobility, motivation, take on responsibility, diversity on learning, visual learning style and auditory learning style possession and students?s mathematics Academic achievement. And significant differences were also found between mobility, motivation, visual learning style, auditory learning style, tactual learning style, stability, structuralism, time preference and attitudes towards mathematics. Furthermore, significant relationship was determined between students?s mathematics academic achievement and attitudes towards this class.Key Words: Learning, Learning Styles, Attitude, Academic Achievement, Mathematics
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGkU89mJTKsJ7tgWQFduPcBEOsWszDugBBB_EWBpWQTZv
https://hdl.handle.net/11499/50156
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

150
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.