Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50164
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrhan, Kamilen_US
dc.contributor.authorÖzcan Kalfa, Senaen_US
dc.date.accessioned2023-02-07T11:11:26Z-
dc.date.available2023-02-07T11:11:26Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50164-
dc.description.abstractBu çalışma, Pamukkale Üniversitesinde eğitim gören öğrencilerin, gelecek beklentileri ve yetenek gelişimlerine, üniversite eğitiminin etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Ancak araştırmanın öngörülen çalışma takvimindeki başlangıç tarihi dünya genelinde etkili olan COVID-19 virüsünün yayılma dönemine denk gelmiştir. Bu çakışma sebebiyle, pandeminin etkilerinin de çalışmaya dâhil edilmesinin uygun olacağı düşünülmüştür. Çalışmada belirlenen amaçlar doğrultusunda, hâlihazırdaki bir durumu ortaya çıkartmanın etkili yollarından biri olan nitel araştırma yöntemi esas alınmış ve betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, üç ayrı örneklem belirlenmiştir. Bunlar, Pamukkale Üniversitesi akademisyenleri, Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı döneminde 2. 3. ve 4. sınıf olan öğrenciler ile Denizli ili sınırları içerisinde yer alan işverenlerden oluşmaktadır. Araştırmaya 33 üniversite öğrencisi, 30 akademisyen ve 27 işveren katılmıştır. Araştırmada, nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından, pandemi sürecinde öğrencilerin ilgi ve yetenek gelişimine üniversitenin etkisini ölçmek amacıyla, yarı yapılandırılmış mülakat formu hazırlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, akademisyen ve öğrencilerin pandemi döneminde özellikle internete erişim ve bağlanma konusunda problem yaşadıkları, psikolojik olarak bu süreçten etkilendikleri ve motivasyon düşüklüğü yaşadıkları görülmüştür. Bununla beraber, akademisyen ve öğrencilerin teknolojiye dair bilgi birikimlerinin geliştiği, dersleri tekrar izleyebilmenin ve evden eğitime katılmanın da zamandan tasarruf sağladığı, elde edilen bulgular arasındadır. Ayrıca, iş hayatında işverenlerin çalışanlardan beklediği yetkinliklerin pandemi ile değişime uğradığına yönelik bulgular da elde edilmiştir. Yükseköğretim kurumlarının, değişen yetkinlikleri kazanma sürecinde, öğrencilere nasıl yardımcı olacağı yönünde öneriler araştırmanın sonunda belirtilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to examinethe effect ofuniversity education on the future expectations and skill development of students studying at Pamukkale University. However, the start date of the study in the predicted schedule coincided with the spread period of the COVID-19 virus, which affected the entire world. Due to this overlap, it was thought that it would be appropriate to include the effects of the pandemic in the study. In accordance with the aims determined in the study, the qualitative research method, which is one of the effective ways to reveal a current situation, was taken as a basis and the descriptive survey model was used. In the study, three samples were determined. These were academicians working in the Pamukkale University,2nd, 3rd and 4th -year students studying at Pamukkale University in the 2021-2022 academic year, and employers carrying on a business within the borders of Denizli province. 33 university students, 30 academicians, and 27 employers participated in the study. Snowball sampling technique, one of the purposive sampling methods used in qualitative studies, was used in the study. A semi-structured interview form was prepared by the researcher in order to assess the effect of the university on the interest and skill development of the students during the pandemic. As a result of the study, it was observed that the academicians and the students had difficulties especially in accessing and connecting to the internet during the pandemic, their psychology was affected by this process, and they had low motivation. On the other hand, the findings also revealed that knowledge of the academicians and the students about technology increased andopportunities of watching the coursesrepeatedly and attending courses at home also provided time saving. In addition, the competences that employers expect from employees in business life have changed as a result of the pandemic. Suggestions on how higher education institutions will help students in the process of gaining the changing competences were offered at the end of the study.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectYetkinliken_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectİstihdamen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectCompetenceen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectEmploymenten_US
dc.titleCovid-19 küresel salgın sürecinde yükseköğretimin öğrenci beklentileri ve yetenek gelişimine etkisi: Pamukkale Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of higher education on student expectations and skill development during the covid-19 global epidemic: The case of Pamukkale Universityen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-0232-5306en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10519603.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

170
checked on May 27, 2024

Download(s)

250
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.