Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50171
Title: Bacon, Locke ve Hume’da zihin kavramı ve zihnin eğitimi üzerine bir inceleme
Other Titles: An investigation on the concept of the mind and education of the mind in Bacon, Locke and Hume
Authors: Çoban Kapuoğlu, Eda
Advisors: Köktürk, Milay
Keywords: Zihin
Zihin Felsefesi
Bacon
Locke
Hume
Empirizm
Eğitim
Eğitim Felsefesi
Yapılandırmacılık
Zihin Eğitimi
Mind
Philosophy of Mind
Bacon
Locke
Hume
Empiricism
Education
Philosophy of Education
Constructivism
Mind Education
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada empirizmin önde gelen filozoflarından Bacon, Locke ve Hume’da zihin kavramı incelenecek ve bu filozofların, zihin eğitimi hakkındaki fikirleri soruşturulacaktır. Zihin felsefesi çalışmalarında zihin kavramının daha çok Descartes’ın fikirleri ve düalist anlayış çerçevesinde ele alındığı fakat empiristlerin zihin kavramından çok fazla söz edilmediği görülmektedir. Oysa empirist düşüncede de zihin kavramı önemli bir yere sahiptir. Hareket noktamız, “empirist düşüncede zihin kavramının çalışılmamış olması literatür için bir eksikliktir” düşüncesi olmuştur. Dolayısıyla bu çalışmanın ilk amacı, rasyonalizm ışığında incelenen zihin kavramının empirizmde de mevcut olduğunu ortaya koymak; Bacon, Locke ve Hume’un zihin hakkındaki görüşlerini açığa çıkarmaktır. İkinci amaç ise, Aydınlanma çağından itibaren önem kazanan eğitim kavramının zihinsel temellerini soruşturmaktır. Zihin, zihnin mahiyeti, işleyişi, değişimi ve dönüşümüne dair yorumları analiz edilecek, ardından söz konusu filozoflarda eğitim ile zihin arasındaki ilişki incelenecektir. Son olarak, her üç filozofun konu hakkındaki fikirlerinden hareketle zihnin eğitimi üzerine yeni bir bakış açısı geliştirilecektir.
In this study, the concept of mind in Bacon, Locke and Hume, who are the leading philosophers of empiricism, will be examined and their ideas about mind education will be investigated. In philosophy of mind studies, it is seen that the concept of mind is mostly handled within the framework of Descartes' ideas and dualist understanding, but the concept of mind of empiricists is not mentioned much. However, the concept of mind has an important place in empiricist thought. Our point of departure has been the idea that "the concept of mind has not been studied in empiricist thought is a deficiency for the literature." Therefore, the first aim of this study is to reveal that the concept of mind, which is examined in the light of rationalism, is also present in empiricism; Bacon is to reveal Locke and Hume's views on the mind. The second aim is to investigate the mental foundations of the concept of education, which has gained importance since the Enlightenment age. Mind, its interpretations of the nature, functioning, change and transformation of the mind will be analyzed, and then the relationship between education and mind in these philosophers will be examined. Finally, a new perspective on the education of the mind will be developed based on the ideas of all three philosophers on the subject.
URI: https://hdl.handle.net/11499/50171
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10358721.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

398
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

3,926
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.