Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAtmaca, Çağlaen_US
dc.contributor.authorNergiz, Berilen_US
dc.date.accessioned2023-02-09T11:43:05Z-
dc.date.available2023-02-09T11:43:05Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50192-
dc.description.abstractBu çalışma, harmanlanmış öğrenme ortamında Google Docs yoluyla yazma becerisi öğretiminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin hata düzeltme becerilerine etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Katılımcılara kolayda örnekleme uygulanmıştır ve araştırmaya 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılı boyunca Rize Çayeli'nde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 10. Sınıf öğrencisi olan 50 öğrenci katılmıştır. Verilerin toplanması için karma yöntem tasarımı benimsenmiştir. Nicel verilerin toplanması için deney ve kontrol grubuna ön test ve son test uygulanmıştır. Nitel verileri toplamak için on bir açık uçlu soru ile odak grup öğrenci görüşmeleri ve öğretmen günlüğü yalnızca deney grubuna uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U testi ve Independent Samples T-test kullanılmış, nitel veriler ise özetleyici içerik ve tematik analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel verilerin sonuçları, deney ve kontrol grubunun son test puanları arasında içerik, organizasyon, kelime dağarcığı, dilbilgisi kavramları, büyük harf kullanımı, imla ve noktalama açısından müdahaleler sonrasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Ancak deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin sadece mekanik ile ilgili paragraf yazımındaki hata düzeltme becerileri arasındaki fark, müdahaleler sonrasında istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Ayrıca, nitel verilerin sonuçları, katılan öğrencilerin çoğunluğunun yazma derslerinde Google Docs kullanmak için bilgisayar teknolojisini tercih ettiğini ortaya koymuştur. Google Docs’un otomatik düzeltmelerinin, öğrencilerin hata düzeltmelerini iyileştirmede rol oynadığı gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the effect of teaching writing skills via Google Docs in a blended learning environment on error correction skills of Turkish EFL learners. Convenience sampling was administered to the participants and 50 students from 10th grade at the vocational and technical Anatolian high school in Cayeli, Rize participated to the study, throughout the fall semester of the 2021-2022 academic year. In order to collect the data, a mixed method design was adopted. A pre-test and a post-test were administered to the experimental and control group to collect quantitative data. In order to collect qualitative data, focus group student interviews with eleven open-ended questions were conducted and teacher’s diary was employed only for the experimental group. The quantitative data were analysed by using the methods of Mann-Whitney U test and Independent Samples T-test while the summative content and thematic analysis were used in the analysis of qualitative data. The results of the quantitative data demonstrated that there was a significant difference between the posttest scores of the experimental and control group regarding content, organization, vocabulary, grammatical concepts, capitalization, spelling and punctuation after the interventions. However, the difference was not statistically significant between the experimental group and control group’s error correction skills in paragraph writing regarding only mechanics after the given treatment. Additionally, the results of the qualitative data revealed that the majority of participating students preferred computer technology to use Google Docs in their writing lessons. It was observed that automatic corrections of Google Docs played a role in helping students to improve their error corrections.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizcenin yabanci dil olarak öğretilmesien_US
dc.subjectWeb 2.0 araçlarıen_US
dc.subjectGoogle Dokümanlaren_US
dc.subjectyazma becerilerien_US
dc.subjecthata düzeltme becerilerien_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectWeb 2.0 toolsen_US
dc.subjectGoogle Docsen_US
dc.subjectwriting skillsen_US
dc.subjecterror correction skillsen_US
dc.titleThe effect of teaching writing skills via google docs in a blended learning environment on error correction skills of Turkish EFL learnersen_US
dc.title.alternativeHarmanlanmış öğrenme ortamında google docs yoluyla yazma becerisi öğretiminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin hata becerilerine etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-7745-3839en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1en-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10521678.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

286
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

308
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.