Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHaldenbilen, Soneren_US
dc.contributor.authorRasekh, Mohammad Amanen_US
dc.date.accessioned2023-02-13T06:20:09Z-
dc.date.available2023-02-13T06:20:09Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50202-
dc.description.abstractAğır dingil yüklerin olduğu yoğun trafikli yollarda, tekerlek izi, aşınma ve çeşitli üst yapı bozulmalarını engellemek ve üstyapı ömrünü artırmak amacıyla geliştirilen Taş Mastik Asfalt(TMA) kaplamalar, yüksek dane teması, taş - taşa kenetlenme kabiliyeti ve yüksek bitüm oranı ile ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada TMA kaplamalarına katkı maddesi olarak sadece farklı boyutlarda bazalt elyaf ve kısmen selüloz ile kısmen bazalt elyaf eklenmiştir. Bu amaçla asfaltın agrega, bitüın ve karışım tasarımının sabit olduğu varsayılmış, elyafların boyutu ve içeriği değiştirilerek Schellenberger deneyi ile süzülme performansları ortaya çıkarılarak optimum elyaf içerikleri saptanmış ve teker lek izi performanslarındaki değişimler incelenmiştir. Elyaf katkılarının bitümün absorbe performansının belirlenmesi amacıyla 19 adet numune hazırlanarak Schellenberger süzülme deneyi yapılmıştır. Bu deneylerden 1 adedi elyaf içermeyen, 6 adedi 12 mm, 26 mm boylarındaki %0.2, 0.3, 0.4 oranlarda bazalt mineral elyaf içeren, 6 adedi aynı anda %0.2, 0.3, 0.4 bazalt elyaf ve %0.1 Hipercell selülozik elyaf içeren ve diğer 6 adedi ise aynı anda %0.2, 0.3, 0.4 oranlarda bazalt elyaf ve %0.2 oranında Hipercell selülozik elyaf içeren karışımlardan oluşmaktadır. Yapılan deneyler neticesinde elde edilen deney sonuçları şahit numune dışında tüm numuneler sonuçlara göre standart olarak karayolları teknik şartnamesinde Schellenberger deney sonucunun maksimum% 0,3 oranında belirtildiği değerin altında kaldığını göstermektedir. Hamburg Tekerlek İzi deneyi için yoğurmalı sıkıştırıcı kullanılarak optimum bitüm oranlarında katkılı ve şahit numuneler hazırlanmıştır. Tekerlek İzi deneyleri sonucunda en yüksek tekerlek izi deformasyonunun 12 mm'lik bazalt elyaf % 0.2 oranında, en düşük tekerlek izi deformasyonu ise 12 mm'lik bazalt elyaf % 0.3 oranında ve %0.2 selüloz elyaf karışım numunesinde görülmüştür. Selüloz ve bazalt elyaf karışımının tekerlek izi oluşumuna karşı direnci % 37 oranında iyileştiği anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, only basalt fiber of different sizes and partly cellulose and partly basalt fiber were added as additives to TMA coatings. For this purpose, the aggregate, bitumen and mixture design of the asphalt was assumed to be constant, the size and content of the fibers were changed, the filtration performances were revealed by the Schellenberger experiment, and the optimum fiber contents were determined and the changes in the rutting performance were examined. In order to determine the absorption performance of bitumen fiber additives, 19 samples were prepared and the Schellenberger percolation test was carried out. One of these experiments is fiber-free, 6 of them contain basalt mineral fiber in 12 mm, 26 mm lengths at the rates of 0.2%, 0.3, 0.4, 6 of them contain 0.2%, 0.3, 0.4 basalt fiber and 0.1% Hipercell cellulosic fiber at the same time, and the other 6 experiments on the other hand, it consists of mixtures containing 0.2%, 0.3, 0.4% basalt fiber and 0.2% Hipercell cellulosic fiber. The test results obtained as a result of the experiments show that all samples except the witness sample, according to the results, show that the Schellenberger test result is below the value specified in the highway technical specification at a maximum rate of 0.3%. For the Hamburg Wheel Track test, additive and witness samples were prepared at optimum bitumen ratios by using a kneading compactor. As a result of the rutting tests, the highest rutting deformation was observed in the 12 mm basalt fiber 0.2%, the lowest rutting deformation was observed in the 12 mm basalt fiber 0.3% and 0.2% cellulose fiber mixture sample. It was understood that the resistance of the cellulose and basalt fiber mixture against the formation of rutting improved by 37%.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaş Mastik Asfalten_US
dc.subjectTMAen_US
dc.subjectBazalt Elyafen_US
dc.subjectSelülozik Elyaf Schellenberger Süzülme Deneyien_US
dc.subjectHamburg Tekerlek İzi Deneyien_US
dc.subjectStone Mastic Asphalten_US
dc.subjectSMAen_US
dc.subjectBasalt Fiberen_US
dc.subjectCellulosic Fiberen_US
dc.subjectSchellenberg Binder Drainage Testen_US
dc.subjectHamburg Wheel Tracking Testen_US
dc.titleTaş mastik asfalt kaplamalarda mineral elyaf kullanılabilirliğinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of usability of the mineral fiber in stone mastic asphalten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-6548-6481en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10409295.pdf19.21 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

600
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

290
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.