Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50306
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sevinç, Feride | en_US |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T13:05:40Z | - |
dc.date.available | 2023-03-09T13:05:40Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50306 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, resmi liselerde görev yapan öğretmenlerin kolektif öğretmen yeterlik algı düzeylerinin incelenmesidir. Tarama modelinde olan araştırmanın örneklemi, Denizli- Merkezefendi ilçesindeki resmi liselerde görev yapan 250 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik veri toplama aracı olarak Tschannen-Moran ve Barr (2004) tarafından geliştirilen, Erdoğan ve Dönmez tarafındanæ2015 yılında Türkçe’ ye uyarlanan “Kolektif Öğretmen Yeterliği Ölçeği” kullanılmıştır. Aynı zamanda, öğretmenlerin kolektif öğretmen yeterliği algılarının cinsiyet, yaş, kıdem ve branş gibi demografik değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin tespiti için örneklem grubundan bireysel bilgiler de toplanmıştır. Verilerin analizinde öğretmenlerin kolektif yeterlik algı düzeylerinin betimsel istatistik değerleri (yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, etki büyüklüğü) hesaplanmış, demografik değişkenlerine (cinsiyet, yaş, kıdem, branş) ilişkin karşılaştırmalarda da Bağımsız gruplar için t- testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmada liselerde görev yapan öğretmenlerin hem öğretim stratejileri hem de öğrenci disiplinine yönelik kolektif yeterlik algılarının “yüksek” olduğu, kolektif öğretmen yeterliğinin cinsiyete göre farklılık gösterirken, yaş değişkenine göre benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin kolektif yeterliği algı düzeylerinin kıdem yılları ile ilgili olmadığı görülmüştür. Kolektif öğretmen yeterliği algı düzeyine branş değişkeni açısından bakıldığında ise sözel branşlar ve uygulamalı derslerin öğretmenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | kolektif öğretmen yeterliği | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | lise | en_US |
dc.title | Liselerde görev yapan öğretmenlerin kolektif öğretmen yeterliği algı düzeylerinin incelenmesi Denizli/ Merkezefendi ilçe örneği | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Feride SEVİNÇ YL Proje.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
194
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
228
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.