Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYemen Karpuzcu, Seçil-
dc.contributor.authorDısbudak, Özge-
dc.contributor.authorIşıksal, Mine-
dc.contributor.authorUcuzoğlu, Ayşe Nur-
dc.contributor.authorTekin Sitrava, Reyhan-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:05:45Z-
dc.date.available2023-04-08T10:05:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1306-7850-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.1093364-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1120407-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50655-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin dikdörtgenler prizmasının hacmine ilişkin bir probleme dair öğrenci düşünüşüne yönelik mesleki fark etme beÇerilerini belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak çalışmada, Türkiye’nin altı farklı ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan ve öğretmenlik deneyimi 15 yılı aşmamış 35 öğretmen ile çalışılmıştır. Jacobs, Lamb ve Philipp’in (2010) ortaya koyduğu “Öğrencilerin Matematiksel Düşünmelerine Yönelik Mesleki Fark Etme” kuramsal çerçevesinin bileşenleri kapsamında hazırlanan veri toplama aracında, Tekin-Sitrava’nın (2014) geliştirmiş olduğu dikdörtgenler prizmasının hacminin bulunmasına ilişkin bir probleme verilen farklı öğrenci yanıtları kullanılmıştır. Öğretmenlerden gelen yazılı veriler, Jacobs ve diğerlerinin (2010) kuramsal çerçevesi temel alınarak güncel çalışmalar ışığında uyarlanan kodlama tablosu aracılığı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulGüları, ortaokul matematik öğretmenlerinin dikdörtgenler prizmasının hacmine yönelik öğrencinin matematiksel stratejisini dikkate alma beÇerilerinin genellikle sınırlı ve tam düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun yetersiz ve sınırlı düzeyde yorumlama beÇerisine sahip olduğu gözlenirken, verilen öğrenci düşünüşüne genellikle ilgisiz ve yineleme düzeyinde karşılık verdikleri görülmektedir. Çalışmanın bulGüları öğretmenlerin mesleki fark etme beÇerilerinin özellikle yorumlama ve karşılık verme boyutlarının geliştirilmesi gerektiğine işaret etmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaokul matematik öğretmenien_US
dc.subjectmesleki gelişimen_US
dc.subjectmesleki fark etme beÇerisien_US
dc.subjectdikdörtgenler prizması.en_US
dc.titleOrtaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri: Dikdörtgenler Prizmasının Hacmine İlişkin Problem Durumuen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage154en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.1093364-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1120407en_US
dc.institutionauthor-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-18T143232.138.pdf709.76 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.